به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۹۴۸۶۵

تولید سینمای ایران سه برابر ظرفیت اکران است

گروه فرهنگ و هنر: علی آشتیانی‌پور پخش‌کننده دو فیلم سینمایی «مشت آخر» مهدی فخیم‌زاده و «معکوس» پولاد کیمیایی ضمن اعلام عدم رضایت از فروش این دو فیلم تاکید کرد انتظارشان از اکران این آثار، برآورده نشده است.
تولید سینمای ایران سه برابر ظرفیت اکران است
علی آشتیانی‌پور مدیر شرکت پخش فیلم آفرین درباره شرایط فروش دو فیلم این شرکت در چرخه اکران با عنوان «مشت آخر» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده و «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی عنوان کرد: انتظار من از فروش فیلم سینمایی «مشت آخر» خیلی بیشتر بود و دلمان می‌خواست بهتر نتیجه بگیریم اما در حال حاضر سانس و سالن این اثر کم است. با این وجود تلاش می‌کنیم سالن‌های بیشتری در اختیار بگیریم و امیدوارم اتفاقات بهتری برای «مشت آخر» رخ بدهد اما من تقریباً از فروش آن راضی نیستم.

برخی فیلم‌ها برای دیده شدن نیاز به زمان دارند
وی افزود: بعضی از فیلم‌ها نمی‌توانند به عرصه فروش ورود پیدا کنند و طبیعتاً آسیب می‌بینند، چون در حال حاضر سالن به اندازه کافی وجود ندارد و تولیدات ما بیشتر از ظرفیت اکران است. در چنین شرایطی بیش از ۴۰، ۵۰ فیلم در سال نمی‌توانند اکران شوند در حالی که تولیدات ما سه برابر این رقم است. ضمن اینکه در هر سال تنها ۱۰ تا ۱۲ فیلم می‌توانند به فروش خوبی برسند و بقیه فیلم‌ها از این رقابت باز می‌مانند، چون فیلم‌های پرفروش در نگاه اول رغبت مخاطب را به دنبال دارند، این در حالی است که دیگر فیلم‌ها نیازمند زمان و سالن زیاد هستند تا دیده شوند و برخی از آنها هم متناسب با سلایق خاص‌تری ساخته شده‌اند.

درباره عدم فروش فیلم‌ها نمی‌توان قضاوت قطعی داشت
این پخش‌کننده توضیح داد: در هر حال بخشی از نفروختن یک فیلم ناشی از ضعف خود فیلم است، نه اینکه لزوماً سالن نداشته باشد در چنین وضعیتی هرچه هم دست و پا بزنید بالاخره این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند تا یک فیلم را ببینند.وی در پایان اظهار کرد: این روزها تبلیغات از طریق تیزرهای تلویزیونی، فضای مجازی و فضای شهری انجام می‌شود اما عموم فیلم‌ها از تبلیغات شهری محروم هستند. تنها فیلم‌هایی می‌توانند از این امکان برخوردار باشند که یا اسپانسر داشته باشند یا هزینه سنگینی کنند البته برخی فیلم‌ها در برخورداری از تیزر هم محدودیت دارند یعنی باید انرژی زیادی برای تبلیغات آنها بگذاریم. ما در مورد فیلم‌هایی که نام بردیم سعی کردیم همه این امکانات را داشته باشیم.
مرجع : مهر
برچسب ها: سینمای ایران