به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۹۵۰۰۳

برایان هوک: تحریم‌های ایران را تشدید می‌کنیم

برایان هوک: تحریم‌های ایران را تشدید می‌کنیم
گروه بین‌الملل: رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا از آثاری که تحریم‌ها بر اقتصاد ایران داشته، راضی است و با افزایش تحریم‌های ما در سال ۲۰۲۰، بیش از پیش هم تضعیف خواهد شد.

برایان هوک افزود: اگر ایران سیاست خود را تغییر ندهد، با فروپاشی اقتصادی روبرو می‌شود. هدف از حمله [به الحشدالشعبی]، احیای بازدارندگی علیه ستیزه‌جویی ایران بود. ایران خویشتنداری ما را به ضعف تفسیر کرده بود. پیام این حملات این بود که ما حمله به نیروهایمان را تحمل نمی‌کنیم.

همچنین یک مقام در وزارت امور خارجه آمریکا گفت که در سال جدید میلادی تحریم‌های بیشتری از سوی این کشور علیه ایران اعمال خواهد شد و "فشار حداکثری" بیشتر می‌شود. شبکه CNBC  به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که نام او را فاش نکرده، اعلام کرد: تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه خواهد بود و پیش‌بینی ما این است که ایران دچار انزوای دیپلماتیک بیشتری شود. یک مقام ارشد دیگر در این وزارت‌خانه اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ،‌ تقریبا ۱۰۰۰ فرد و نهاد را با ارتباط‌اتی به «اقدامات بدخواهانه ایران» تحریم کرده است. این مقام آمریکایی همچنین گفت: کاری که ما اکنون انجام می‌دهیم، جلوگیری از دسترسی حکومت[ایران] به منابع مالی مورد نیازش برای اجرای سیاست خارجی توسعه‌طلبانه آن است و با این سیاست، ایران امروز پول کمتری از آن‌چه سه سال پیش در زمان روی کار آمدن ما داشت، در اختیار دارد.

جان بولتون: جمهوری اسلامی باید "بهای سنگینی" بپردازد
از سوی دیگر، مشاور پیشین امنیت ملی دولت آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: حمله‌های ارتش کشورش به مواضع گروه‌های شبه‌نظامی شیعه تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در عراق با تاخیر انجام شده اما اقدامی مناسب بوده است. او ضمن متهم‌کردن حکومت ایران به حمایت از تروریسم گفت، جمهوری اسلامی باید برای این حمایت "بهای سنگینی" بپردازد.
 
برچسب ها: برایان هوک