به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۹۵۰۲۱

معرفی بازیگر نقش ریگی در «روز صفر»

گروه فرهنگ و هنر: اسامی فیلم‌های بخش نگاه‌نو جشنواره فیلم فجر اعلام شد و دراین بین یکی از فیلم‌هایی که به دلیل سوژه خاص موردتوجه قرار گرفته، «روزصفر» به کارگردانی سعیدملکان است.
معرفی بازیگر نقش ریگی در «روز صفر»
فیلمنامه «روزصفر» را سعید ملکان و بهرام توکلی به‌طور مشترک نوشته‌اند. بعد از همکاری در دو پروژه «تنگه ابوقریب» و «تختی»، سومین همکاری ملکان و توکلی در ژانر تریلر خواهد بود.اولین تجربه سعید ملکان در مقام کارگردان که به عملیات مهم دستگیری تروریست معدوم عبدالمالک ریگی می‌پردازد این‌روزها در کشور آلمان مراحل پایانی فیلمبرداری را پشت‌سر می‌گذارد.گروهک جندالشیطان که طبق اسناد رسمی با بودجه و حمایت‌ برخی از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، با هدف اختلاف‌افکنی و ناامنی مناطق شرق کشور فعالیت می‌کرد، ده‌ها نفر از شهروندان ایرانی را به شهادت رساند. اگر توان اطلاعاتی نهادهای امنیتی کشورمان نبود مسیر جنایت‌های گروهک عبدالمالک تاکنون ادامه پیدا می‌کرد. اما فعالیت‌های تروریستی عبدالمالک ریگی و همچنین عملیات استثنایی دستگیری او چه سهمی در آثار تصویری داشته است؟

همانطور که مشخص است، بجز تولید چند مستند در این زمینه، تنها فیلم سینمایی که به موضوع ریگی-آن‌هم به طور غیرمستقیم- پرداخته است، «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار است که در جشنواره سال قبل توانست مورد استقبال قرار بگیرد.بخش عمده سکانس‌های «روز صفر» در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این فیلم به لحاظ تولیدی و جلوه‌های ویژه احتمالا یکی از آثار مهم جشنواره خواهد بود. دیگر نکته قابل توجه فیلم سعید ملکان، حضور تعداد زیادی هنرور پاکستانی است که باتوجه به موضوع فیلم قابل درک است.
مرجع : فارس
برچسب ها: فیلم سینمایی