به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۱۹۵۱۲۸

اشاره لیندسی گراهام به پالایشگاه‌های نفت ایران

اشاره لیندسی گراهام به پالایشگاه‌های نفت ایران
گروه بین‌الملل: لیندسی گراهام سناتور تندرو حامی ترامپ مدعی شد: «اگر ستیزه‌جویی ایرانیان ادامه پیدا کند و اگر در پالایشگاه‌های نفت ایران کار می‌کردم، به فکر یک شغل جدید می‌بودم.»
با توجه به اینکه، این سناتور جمهوری‌خواه در هنگام سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران نیز درخواست کرده بود همه پالایشگاه‌های نفت ایران توسط آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، توییت امروزش اینگونه تعبیر شده که یکی از اهداف احتمالی آمریکا در صورت واکنش جمهوری اسلامی ایران، حمله نظامی به اهداف نفتی ایران باشد.
همچنین برخی دیگر از نمایندگان امریکایی در توئیتر نسبت به شهادت سردار سلیمانی و اقدامات تحریک‌آمیز ترامپ واکنش نشان دادند. رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا، کریس مورفی در توئیتی نوشت: «کنگره آمریکا اجازه ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ارتش آمریکا نداده بود. مردم آمریکا جنگ با ایران را نمی‌خواهند. اکنون باید همه گام‌ها را برای محافظت از نیروهایمان تشدید کنیم.» سناتور اد مارکی دموکرات هم نوشت: « کنگره تنها نهادی است که می‌تواند مجوز فعالیت نظامی صادر کند. ما نمی‌توانیم و نباید وارد جنگ با ایران شویم.»  نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و نماینده دموکرات امریکا هم این اقدام را تحریک‌آمیز توصیف کرد و گفت امنیت نیروهای آمریکایی به خطر می‌افتد.
برچسب ها: لیندسی گراهام