به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۱۹۵۱۴۳

سردار آزمون در دوراهی ایتالیا و انگلیس

گروه ورزشی: در حالی که تنها یک فصل از حضور سردار آزمون در زنیت سن‌پترزبورگ می‌گذرد رسانه‌های این کشور از احتمال جدایی او در نیم‌فصل و حضور در لیگی معتبرتر در فوتبال اروپا خبر می‌دهند.
سردار آزمون در دوراهی ایتالیا و انگلیس
آزمون که هفت‌سال حضور در لیگ روسیه را تجربه کرده شاید در ژانویه 2020 بالاخره از این لیگ جدا شده و چالش جدیدی را در فوتبالش آغاز کند.در سال‌های اخیر نام تیم‌های مختلفی به‌عنوان مقصد احتمالی او منتشر شده است، از آرسنال و اورتون گرفته تا بایرلورکوزن و میلان و حتی لیورپول به‌عنوان مشتریان او مطرح شدند، اما درنهایت او ترجیح داده همچنان در روسیه بماند. حالا خبر می‌رسد دو پیشنهاد جدی برای جذب او به باشگاه زنیت رسیده و شاید او در نیم‌فصل راهی ایتالیا یا انگلیس شود.سایت اسپورت‌دیلی روسیه در گزارشی درباره احتمال فروش سردار توسط زنیت می‌نویسد: «سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت مورد توجه باشگاه لاتزیو قرار گرفته و البته نشریه آبولای پرتغال نیز از علاقه‌مندی باشگاه کریستال‌پالاس انگلیس برای خرید او خبر داده است. گفته می‌شود پالاس پیشنهاد 30 میلیون یورویی خود را برای باشگاه روسی ارسال کرده اما هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

آزمون در ابتدای سال 2019 میلادی در ازای 12 میلیون یورو از روبین‌کازان به زنیت پیوست و موفق شد به‌همراه این تیم فاتح لیگ برتر روسیه شود. در این فصل نیز این مهاجم ایرانی 18 بازی برای زنیت انجام داده و هفت گل زده و پنج پاس گل نیز به همبازیانش داده است. قرارداد آزمون با زنیت در تابستان 2022 به پایان می‌رسد و ترانسفر مارکت روی او 18 میلیون یورو قیمت‌گذاری کرده است. آزمون همچنین در سال 2019 از سوی نشریه اسپانیایی مارکا بین 100 بازیکن برتر سال قرار گرفته و رتبه 91 را به دست آورده است.»

دوباره لاتزیو
لاتزیو یکی از باشگاه‌هایی است که مدت‌هاست تصمیم به خرید آزمون دارد و بارها اخبار تمایل آنها برای به خدمت گرفتن این ستاره ایرانی منتشر شده است. حتی پیش از حضور سردار در زنیت هم گفته می‌شد او احتمالا راهی سری A خواهد شد تا پیراهن بیانکوچلستی را به تن کند اما درنهایت این جابه‌جایی محقق نشد. با آغاز مهلت نقل‌وانتقالات زمستانی، لاتزیو دوباره برای خرید آزمون دست به‌کار شده اما زنیت پیش از این گفته بود با قیمتی کمتر از 35 میلیون یورو حاضر به فروش مهاجم خود نیست و این درخواست شاید باعث شود این تیم ایتالیایی به‌سراغ گزینه دیگری برود.کریستال‌پالاس تازه‌ترین مشتری مهاجم ملی‌پوش ایرانی است که اگر ویلفرد زاها، ستاره ساحل‌عاجی‌اش را بفروشد توان پرداخت مبلغ موردنظر زنیت را دارد. چلسی یکی از مشتریان اصلی زاهاست و تصمیم دارد به هر قیمت ممکن او را به خدمت بگیرد. پالاس روی او 93 میلیون یورو قیمت گذاشته و روی هاجسون در صورتی که زاها را از دست دهد ممکن است برای تقویت خط حمله خود به‌سراغ مهاجم ایرانی برود.

پالاس هم‌اکنون در لیگ جزیره با 29 امتیاز و بالاتر از آرسنال و اورتون در رده نهم جدول قرار دارد و تنها امیدش کسب سهمیه لیگ اروپا در پایان فصل است که با توجه به رقبایی که در این لیگ حضور دارند بعید به‌نظر می‌رسد بتواند در فصل آینده حضور در رقابت‌های اروپایی را تجربه کند. لاتزیو اما در این فصل عملکرد خوبی در ایتالیا داشته و علاوه‌بر برتری برابر یوونتوس در دیدار سوپرجام این کشور، با 36 امتیاز در رده سوم سری A قرار دارد و یکی از مدعیان کسب سهیمه لیگ قهرمانان سال بعد است.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: سردار آزمون