به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۱۹۵۲۰۳

بررسی وضعیت ۷ تیم میانی لیگ یک فوتبال

گروه ورزشی: پس از پایان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال، هفت تیم میانی در جدول این رقابت‌ها نه به آن اندازه خوب بودند که در بین مدعیان قرار بگیرند و نه به حدی ضعیف بوده‌اند که در قعر جدول قرار بگیرند.
بررسی وضعیت ۷ تیم میانی لیگ یک فوتبال
پس از پایان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال، از ۱۸ تیم حاضر در این رقابت‌ها هفت تیم با امتیاز ۲۰ تا ۳۰، پایین‌تر از چهار مدعی اصلی و بالاتر از هفت تیم پایین جدولی، در میانه میدان قرار گرفتند. آن‌ها نه عملکردی فوق‌العاده داشتند و نه در این رقابت‌ها ضعیف ظاهر شده‌اند. در بین آن‌ها هم امید برای صعود به لیگ برتر وجود دارد و هم امکان سقوط به لیگ دسته دو. در این گزارش به بررسی عملکرد و حواشی این هفت تیم در نیم فصل نخست می‌پردازیم:
 
۵ - مس کرمان
شاگردان حسینی ابتدای فصل را ضعیف شروع کردند، به طوری که تا هفته دهم تنها موفق به کسب دو پیروزی شدند و تا رده ۱۸ جدول هم رفتند. این تیم کرمانی با وجود این که تا هفته سیزدهم از رده نهم بالاتر نیامده بود، امید خود را از دست نداد و به جنگیدن ادامه داد. شاید بتوان شیب موفقیت مس کرمان در نیم فصل اول را ملایم‌ترین شیب در این رقابت‌ها به حساب آورد. آن‌ها با وجود این که ابتدای فصل طعم قعرنشینی را چشیده بودند، دست از تلاش نکشیدند و به آرامی پله به پله جدول را به سوی بالا طی کردند و حالا در بین پنچ تیم برتر این رقابت‌ها قرار دارند. اگر بخواهیم نقطه عطفی در این ۱۷ هفته برای مس کرمان پیدا کنیم، هفته دهم این رقابت‌ها همان نقطه است. آن‌ها از هفته دهم، با سه تساوی و پنج پیروزی متحمل هیچ شکستی نشدند و پس از پایان هفته هفدهم با کسب هفت پیروزی، هفت تساوی و سه شکست، با ۲۸ امتیاز در رده پنجم قرار گرفتند.

۶ - خوشه طلایی ساوه
خوشه طلایی با محسن عاشوری، نیم فصل نخست این رقابت‌ها را عالی شروع کرد و تا هفته نهم متحمل هیچ شکستی در این رقابت‌ها نشد. اما آن‌ها در هفته‌های پایانی خوب ظاهر نشدند و همین باعث سقوط آن‌ها از رده‌های بالای جدول به رده ششم شد. شاگردان عاشوری در نیم فصل نخست با هفت پیروزی، پنج تساوی و پنج شکست موفق به کسب ۲۶ امتیاز شدند و با برتری در گل زده نسبت به آلومینیوم اراک، بالاتر از این تیم قرار دارند. جدا از عملکرد فنی این تیم اگر بخواهیم خوشه طلایی را در بین دیگر تیم‌های لیگ دسته اول با یک موضوع متمایز کنیم، آن وجه تمایز انتخاب سرمربی در این تیم است. پس از پایان نیم فصل محسن عاشوری از خوشه طلایی کناره‌گیری کرد و انتخاب بعدی مسوولان این تیم برای هدایت خوشه طلایی، وحید بیاتلو سرمربی پیشین نود ارومیه بود که این سرمربی هم به دلیل صادر نشدن مجوز جدایی از سوی باشگاه نود ارومیه، موفق به همکاری با خوشه طلایی نشد. بعد از بیاتلو، مدیران خوشه طلایی محمود فکری (سرمربی پیشین آلومینیوم) را به عنوان سرمربی این تیم برگزیدند و خوشه طلایی  نیم فصل دوم را با محمود فکری کار خواهد کرد.

۷ - آلومینیوم اراک
آلومینیوم هم از آن تیم‌هایی است که ابتدای فصل را خوب شروع کرده است و در همان ابتدا دو دفعه در صدر جدول قرار گرفت. شاگردان فکری که در طول نیم فصل با شش پیروزی، هشت تساوی و سه شکست، پایین تر از رده نهم جدول نیامده‌اند، در حال حاضر با ۲۶ امتیاز و گل زده کم‌تر نسبت به خوشه طلایی ساوه، در رده هفتم جدول قرار دارد. آن‌ها از هفته چهارم به بعد با یک روند نسبتاٌ کم‌تغییر، در رده پنجم تا نهم جدول جابه‌جا شدند و در پایان هفته هفدهم با تساوی مقابل داماش گیلان، نیم فصل نخست را با رده هفتم تمام کردند. پس از پایان نیم فصل و با تصمیم هیات مدیره باشگاه آلومینیوم، محمود فکری از هدایت این تیم کنار گذاشته شد و هدایت تیم خوشه طلایی ساوه را بر عهده گرفت. با این وجود مسوولان این تیم اراکی بیکار ننشستند و  قبل از شروع نیم فصل دوم، رسول خطیبی، سرمربی پیشین ماشین‌سازی تبریز در لیگ برتر را قانع به همکاری با آلومینیوم کردند.

۸ - داماش گیلان
داماش گیلان از آن دسته از تیم‌هایی است که در طول نیم فصل اول در بین رده‌های میانی جدول در لیگ یک جابه‌جا شده است، نه بالاتر و نه پایین‌تر. آن‌ها با شش پیروزی، هفت تساوی و چهار شکست موفق به کسب ۲۵ امتیاز شده‌اند و در حال حاضر در رده هشتم جدول قرار دارند. البته که در طول این ۱۷ هفته آن‌ها به رده سوم جدول هم دست یافته‌اند اما اگر عملکرد آن‌ها را به صورت کلی در نظر بگیریم، بیش‌ترین حضور را در رده ششم تا یازدهم داشته‌اند.

۹ - بادران تهران
شاگردان فرهاد کاظمی در هفت بازی ابتدایی خود خوب عمل کردند و شکستی را متحمل نشدند. آن‌ها با وجود این که توانسته بودند سه بار صدر جدول را تصاحب کنند اما از هفته هشتم به بعد روند رو به افت خود را شروع کردند، به طوری که از هفته هشتم و بعد از بازی مقابل آلومینیوم، تنها موفق به کسب سه پیروزی شدند. بادران در پایان فصل با هفت پیروزی، چهار تساوی و شش شکست و با تفاضل گل صفر، در رده نهم جدول قرار دارد. آن‌ها با وجود این که در امتیاز ۲۵ با داماش گیلان برابر هستند اما تفاضل گل علت اختلاف آن‌ها است. فرهاد کاظمی، سرمربی بادران پس از پایان نیم فصل نخست گفت که با جذب بازیکن جدید و تغییرات در این تیم، یک چهره متفاوت از آن‌ها در نیم فصل دوم خواهیم دید. البته که ایمان ابراهیمی یکی از مدیران باشگاه بادران اظهار کرده است که اگر اشتباهات داوری گریبان گیر آن‌ها نشده بود، پس از پایان نیم فصل بادران در بین سه تیم نخست جدول قرار داشت.

۱۰- نیروی زمینی
نیروی زمینی که با چهار شکست فصل خود را شروع کرد و در همان ابتدای فصل در رده‌های پایانی جدول قرار گرفت، از هفته پنجم بهبود یافت و با تساوی و پیروزی‌های یک بازی در میان، خود را بالا کشید و در بین تیم‌های میان جدولی قرار گرفت. شاگردان امیدرضا روانخواه در طول این ۱۷ هفته با شش پیروزی، سه تساوی و هشت شکست، موفق به کسب ۲۱ امتیاز شده و در رده دهم جدول قرار گرفتند. باید دید روند رو به رشد نیروی زمینی در نیم فصل دوم ادامه خواهد یافت یا خیر.

۱۱ - قشقایی شیراز
آخرین تیم گروه میانی در جدول لیگ دسته اول فوتبال، قشقایی شیراز است. آن‌ها ابتدای فصل را با یک پیروزی و یک تساوی شروع کردند و در همان ابتدا در رده دوم جدول قرار گرفتند. اما هفته سوم نقطه شروع روند رو به افت این تیم بود. آن‌ها از هفته سوم تا هفته دهم، موفق به کسب هیچ پیروزی نشدند. با وجود این که تصور بر این می‌رفت که قشقایی با این عملکرد در وضعیت بدی به سرمی‌برد اما  این پایان کار قشقایی نبود. آن‌ها بعد از این عملکرد ضعیف تا هفته دهم، دیگر بار شروع به پیروزی در بازی‌ها کردند و از رده پانزدهم جدول خود را به رده یازدهم رساندند تا نیم فصل دوم حرفی برای گفتن داشته باشند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال