به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۱۹۵۲۵

اتاقی برای زمان بعد از نابودی دنیا!/ تصاویر

گروه علمي:​ اگر روزی فاجعه ای باعث از بین رفتن کره زمین شود، با دو میلیارد بذر و تخم گیاهان و محصولات کشاورزی که در اینجا نگهداری می شود، انسان های بعدی مشکلی نخواهند داشت.
اینجا معروف به "طاق قیامت " در منطقه سردسیر و قطبی نروژ و محل نگهداری ۲ میلیارد بذر و تخم گیاه از سراسر جهان است. تصاویر نادر از این مکان توسط جیم ریچاردسون گرفته شده که بیش از ۴.۵ میلیون گونه گیاهی از سراسر جهان در آنجا نگهداری می شود. بزرگترین بانک بذر تخم و هر انچه در مورد کشاورزی تصور کنید، در اینجا یافت می شود. بذرها درون پاکتهای مخصوص جاسازی شده و درون پلاستیک ها و بعد قفسه های آهنی با درجه حرارت منفی ۱۸ درجه نگهداری می شود. در واقع در چنین دمایی سعی می​شود بذرها بدون اینکه رشد پیدا کنند، نگهداری شده تا روزی که انسان بعدی نیاز به آنها دارد، از آنها برای کشاورزی و زندگی بعدی استفاده کند. این مکان بالاي کوهستانی در لانگیربایرن در منطقه اسوالبارد قرار دارد. "طاق قیامت" در سال ۲۰۰۶ با هزینه ۴ میلیون دلار توسط کاری فالر ساخته و افتتاح شد.











مرجع : خبرآنلابن

N@VID
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۱۲
خدا را شکر . دیگه نگران اینده فرزندانم نیستم . . . (159331)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۱۸
ایده جالبیه. این گرونیا به خصوص این کرایه خونه و پول بیمه نمیذاره به مسائلی که این اروپاییا فکر میکنن فکر کنیم!! (159336)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۲۸
اینا قدرت خدا را دست کم گرفتند بهشون پیشنهاد میکنم جز 30 قران را بادقت مطالعه بفرمایند (159342)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۹:۳۵
اینا فراموش کردن که موقع قیامت همه چیز نابود میشه نه فقط زمین....
ولی در کل چه دل خجسته ای دارن که این جاها رو درست میکنن باید یه سر بیان ایران و از ما همه چیزو یاد بگیرن...!!!؟ (159381)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۳:۱۳
این بذرها برای این نگهداری میشود که اگر نسل یک گونه گیاهی از بین رفت بتوان انرا بازیابی کرد (159501)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۵۵
اینها با پول نفت چه کردند که این همه تازه تازه برای اینده شان باقی مانده و 800 میلیارد دلار ذخیره ارزی بزرگترین صندوق ذخیره ارزی جهان را دارند ان وقت میزان نفت ایران بیست برابر اینهاست ولی در تهیه خوراک مردم عاجز است و800 میلیارد ظرف 8 سال به باد رفته وتورم نجومی شده و قیمت پراید جهانی این فرق تفکر عقب مانده ما هست که بین واجب ومستحب مانده ایم با تفکر اروپایی (159358)