به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۹۵۲۵۴

خیز طلای جهانی برای صعود به ۱۶۰۰ دلار

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی اقدامات خصمانه آمریکا که تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، به بالاترین حد در هفت سال اخیر صعود کرد.
خیز طلای جهانی برای صعود به ۱۶۰۰ دلار
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۷ درصد رشد کرد و به ۱۵۷۷ دلار و ۹۸ سنت رسید.اوایل معاملات قیمتها ۱.۸ درصد صعود کرده و تا مرز ۱۵۷۹ دلار و ۷۲ سنت رسیده بودند که بالاترین قیمت از ۱۰ آوریل سال ۲۰۱۳ بود.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۸ درصد رشد کرد و به ۱۵۸۰ دلار و ۹۸ سنت رسید.قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی در پی حمله هوایی آمریکا در بغداد که در جریان آن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به شهادت رسید و اعلام این خبر که نگرانی‌ها نسبت به التهاب بیشتر در خاورمیانه را برانگیخت، به بالاترین قیمت خود در چهار ماه اخیر صعود کرده بود و برای کل هفته ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود.به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، مسائل ژئوپلیتیکی در حال حاضر به عامل اصلی موثر بر بازار تبدیل شده اند. تنشها در خاورمیانه به حدی افزایش پیدا کرده که قیمت طلا را بالا برده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در واکنش به درخواست عراق برای خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از این کشور، روز یکشنبه تهدید کرد اگر نیروهای آمریکایی مجبور شوند عراق را ترک کنند، این کشور را هدف تحریمهای شدیدی قرار خواهد داد. ترامپ همچنین تهدید کرد اگر تهران در واکنش به شهادت سردار سرلشکر سلیمانی، دست به حمله بزند، واشنگتن تلافی خواهد کرد.بر اساس گزارش رویترز، ریسک گریزی بازار از قیمت طلا که اغلب در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، حمایت کرده است.بازارهای سهام آسیایی در واکنش به تشدید تنشهای ژئوپلیتیکی از بالاترین رکورد خود در ۱۸ ماه گذشته فاصله بیشتری گرفتند و قیمتهای نفت صعود کردند.

به گفته لو، اگر طلا مقاومت در سطح ۱۵۸۵ دلار را بشکند، تا مرز روانی مهم ۱۶۰۰ دلار پیش خواهد رفت.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد افزایش، به ۲۰۱۷ دلار و ۶۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۲.۲ درصد افزایش، ۱۸ دلار و ۴۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۹۹۰ دلار و پنج سنت رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا