به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۱۹۵۲۷۶

ترامپ: عراق اول باید پولهای ما را بدهد تا برویم

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به رای پیشنهادی پارلمان عراق به دولت این كشور به خروج نیروهای ایالات متحده، تهدید کرده‌ این اقدام می‌تواند به تحریم‌های شدید و گسترده‌ای علیه بغداد بیانجامد.
 

به گزارش رویترز دونالد ترامپ در واکنش به این موضوع گفته بغداد باید هزینه پایگاه هوایی آن کشور را بدهد و همچنین ممکن است تحریم‌های شدیدی علیه عراق وضع کند. ترامپ به خبرنگاران گفته «ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده و خیلی گران در آن‌جا داریم. این پایگاه میلیاردها دلار هزینه داشته، و خیلی قبل از زمان من [ساخته شده] است.» رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «تا وقتی پول آن را ندهند، [از عراق] خارج نخواهیم شد».
او می‌گوید اگر عراق از نیروهای آمریکایی بخواهد از آن کشور خارج شوند، و این کار را به‌شکلی دوستانه انجام ندهد «تحریم‌هایی اعمال خواهیم کرد که هرگز شبیه آن را قبلا ندیده‌اند. طوری‌که تحریم‌های ایران در مقابلش کم‌اهمیت جلوه کند».
پارلمان عراق روز یکشنبه، ۱۵ دی، در نشستی اضطراری قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که از دولت این کشور می‌خواهد به حضور نیروهای خارجی در عراق پایان دهد. در این قطعنامه، از دولت مرکزی عراق خواسته شده درخواست قبلی خود از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را لغو کند و به حضور نیرو‌های خارجی در عراق پایان دهد.
پارلمان عراق در عین حال خواستار آن شده تا اطمینان حاصل شود که سلاح‌های موجود در کشور تنها در اختیار نیروهای دولتی است.
برچسب ها: دونالد ترامپ