به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۹۵۲۹۵

وضعیت ۷ تیم در انتهای جدول لیگ یک

گروه ورزشی: پس از پایان نیم فصل نخست در لیگ دسته اول فوتبال، ۷ تیم در انتهای جدول این رقابت‌ها، باید برای بقا در لیگ یک به سختی تلاش کنند. برخی از آن‌ها در وضعیت امیدوار کننده‌ای هستند اما برخی دیگر باید نگران نتایج نیم فصل دوم خود باشند تا سقوط نکنند.
وضعیت ۷ تیم در انتهای جدول لیگ یک
با پایان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال، تیم‌ها با نتایجی که کسب کرده اند به سه دسته تقسیم می‌شوند. مدعیان، میانه جدول و انتهای جدول. از ۱۸ تیمی که در این رقابت‌ها حضور دارند چهار تیم در قسمت مدعیان و بالای جدول، هفت تیم در میانه جدول و هفت تیم در انتهای جدول قرار دارند. در این گزارش به بررسی وضعیت هفت تیم انتهای جدولی می‌پردازیم.

۱۲- سرخپوشان پاکدشت
 اولین بحثی که درباره سرخپوشان پاکدشت باید گفته شود عملکرد فنی آن‌ها در طول نیم فصل است. آن‌ها با چهار پیروزی، هفت تساوی و شش شکست، توانستند ۱۹ امتیاز کسب کنند و در حال حاضر در رده دوازدهم جدول قرار دارند. آن‌ها در طول نیم فصل در رده هفتم تا دوازدهم جدول جابه‌جا شده‌اند و همین موضوع علتی است برای یکنواخت دانستن روند این تیم در نیم فصل نخست. یکی از موضوعات جالب درمورد سرخپوشان نتایجی است که در بازی‌ها گرفته‌اند. آنها در هفده بازی، ۳ بار پشت سر هم نتیجه پیروزی، شکست و تساوی را تکرار کرده‌اند.

و اما جدا از عملکرد فنی، جنجالی‌ترین بحث سرخپوشان در نیم فصل مربوط به تغییرات در کادر فنی این تیم است.آن‌ها ابتدا فصل را با هدایت علی نیکبخت شروع کردند. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی سرخپوشان همکاری با این مربی را پایان دادند و به سراغ امیرحسین فشنگچی بازیکن پیشین پرسپولیس رفتند. بعد از نتایج ضعیف فشنگچی به عنوان سرمربی، سرخپوشان با این مربی هم خداحافظی کردند.پس از این اتفاق، رضا عنایتی که تا اواسط نیم فصل هدایت تیم قشقایی شیراز در رقابت‌های لیگ یک را بر عهده داشت، با خرید سهام تیم سرخپوشان، مالک این باشگاه شد و تصمیم گرفت کار خود را در نیم فصل دوم این رقابت‌ها به عنوان سرمربی این تیم ادامه دهد. با تصمیم عنایتی، فرزاد مجیدی به عنوان مدیر باشگاه و علی نیکبخت به عنوان دستیار سرمربی انتخاب شدند تا سرنوشت این تیم را در نیم فصل دوم رقم بزنند.

۱۳- آرمان گهر
عملکرد شاگردان قاسم شهبا در نیم فصل نخست با سه پیروزی، ۹ تساوی و پنج شکست، آن‌چنان که باید و شاید خوب نبود. با وجود این که آن‌ها با امتیاز ۱۸ در رده سیزدهم جدول هستند و هنوز امیدشان برای بودن در بین مدعیان قهرمانی از بین نرفته است اما نتایجی که در این ۱۷ هفته کسب کرده‌اند چنگی به دل نمی‌زند. آن‌ها تا هفته نهم موفق به کسب پیروزی نشدند و هم‌چنین با ۹ تساوی در نیم فصل، آمار بیش‌ترین تساوی را به خود اختصاص داده‌اند. با تمام این اوصاف خیلی دشوار است که آرمان گهر را با ۱۸ امتیاز جزو سقوط کنندگان به لیگ دو بدانیم.
 
۱۴- استقلال خوزستان
شاگردان مجید باقری‌نیا شروع خوبی در نیم فصل نداشتند و تا هفته ششم موفق به کسب هیچ پیروزی نشدند. این تیم بعد از سقوط از لیگ برتر در فصل گذشته، این فصل در لیگ دسته اول حضور یافت و حداقل انتظار این بود که اگر در لیگ برتر نتایج مطلوبی کسب نکرده بودند، حداقل در لیگ یک، حرفی برای گفتن داشته باشند. با این وجود این تیم در نیم فصل نخست لیگ یک هم، خوب ظاهر نشد و با سه پیروزی، هفت تساوی و هفت شکست تنها موفق به کسب ۱۶ امتیاز شده و دررده چهاردهم جدول قرار دارد. بعد از نتایج ضعیف استقلال خوزستان در این رقابت‌ها، مسوولان این تیم تصمیم بر پایان همکاری با باقری‌نیا گرفتند. زمان زیادی طول نکشید تا گزینه بعدی برای هدایت استقلال خوزستان  معرفی شود. سهراب بختیارزاده پیشکسوت استقلال، کمی بعد از جدایی باقری‌نیا هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا استقلال خوزستان نیم فصل دوم را با این سرمربی ادامه دهد.
 
۱۵- ملوان
 اگر بخواهیم تیم‌های پرحاشیه لیگ یک را نام ببریم، قطعا یکی از بارزترین آن‌ها ملوان احمدزاده است. در طول نیم فصل نخست این رقابت‌ها، ملوان با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده است. جدایی سرمربی، نبود اسپانسر وهواداران ناراضی بخشی از این چالش‌ها بوده است. قوی‌های سپید در طول نیم فصل با چهار پیروزی، چهار تساوی و ۹ شکست توانستند ۱۶ امتیاز کسب کنند. آن‌ها تا هفته دهم  تنها موفق به کسب دو امتیاز شدند و در همین هفته‌ها بود که محمد احمدزاده سرمربی این تیم استعفای خود را اعلام کرد. با وجود این که چند روزی از احمدزاده خبری نبود و هواداران امیدی به بازگشت اون نداشتند اما مسوولان این تیم بعد از مذاکره بالاخره موفق شدند تا او را راضی به ادامه کار با ملوان بکنند. در نبود احمدزاده، مازیار زارع پیشکسوت ملوان و پرسپولیس هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود.ملوان بعد از بازگشت دوباره احمدزاده گویا جانی دوباره گرفت و در هفت هفته باقی مانده موفق به کسب چهار پیروزی و دو تساوی شد. در حال حاضر ملوان با احمدزاده در رده پانزدهم قرار دارد و با وجود این که در شرایط خوبی به سر نمی‌برد اما هنوز جزء سقوط کنندگان به لیگ دسته دو نیست. باید دید آیا احمدزاده روند رو به رشد خود را در نیم فصل دوم می‌تواند ادامه بدهد یا خیر.
 
۱۶- سپیدرود رشت
برخلاف دیگر تیم‌های قسمت پایین جدول لیگ یک، سپیدرود رشت ابتدای فصل را متوسط شروع کرد و از شش بازی نخست خود موفق به کسب ۱۱ امتیاز شد. اما بخت یار این تیم نبود و رفته رفته اوضاع برای سپیدرود بد شد به طوری که هفت بازی پایانی خود در نیم فصل را با شکست پشت سر گذاشتند. آن‌ها با چهار پیروزی، سه تساوی و ۱۰ شکست، تنها ۱۵ امتیاز کسب کرده‌اند و در رده شانزدهم جدول قرار دارند. شاگردان نادر دست نشان اگر با همین روند جلو بروند، در انتهای فصل باید با لیگ دسته اول خداحافظی کنند.
 
۱۷- رایکا بابل
عملکرد رایکا بابل هم مانند سپیدرود رشت در نیم فصل نخست تعریفی نداشته است. آن‌ها با دو پیروزی، هفت تساوی و هشت شکست در حال حاضر جزء تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته دو هستند. این تیم بابلی تا به این‌جا فصل با کسب ۱۳ امتیاز در رده هفتدهم جدول قرار دارد. این در حالی است که شکوری سرمربی پیشین این تیم (در نیم فصل نخست) اظهار کرده بود که اگر مشکلات مالی باشگاه حل شود، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.آن‌طور که از آمار و ارقام رایکا در جدول مشخص است، هنوز هیچ مشکلی حل نشده است و اگر مسوولان این تیم زودتر فکری به حال آن نکنند، ماندن رایکا در لیگ دسته اول غیر ممکن می‌شود. گفتنی است که بعد از نتایج ضعیف هادی شکوری سرمربی سابق رایکا بابل، علی نظر محمدی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.
 
۱۸- شهرداری تبریز
بعد از این که شهرداری تبریز در ابتدا فصل تمامی تیم‌های ورزشی خود را منحل کرد، "علم و ادب" که به عنوان تیمی محلی فعالیت می‌کرد، امتیاز این تیم را خرید تا حداقل، سهمیه تبریز را حفظ کند. با وجود این که آن‌ها امید به موفقیت تیم خود در لیگ دسته اول فوتبال داشتند اما در طول نیم فصل نخست، عملکرد به شدت ضعیفی از خود نشان دادند و در ۱۷ بازی تنها هفت امتیاز کسب کردند. شهرداری تبریز با یک پیروزی، چهار تساوی و ۱۲ شکست در حال حاضر در قعر جدول قرار دارد. این تیم با مشکلات مدیریتی، مالکیتی و مالی حال حاضر خود، در نیم فصل نخست مجموعه‌ای از بدترین‌ها را رقم زده است، بیشترین گل خورده با ۳۲ گل، کم‌ترین گل زده با ۱۰ گل، بدترین تفاضل گل، کم‌ترین پیروزی و بیش‌ترین شکست. بعد از این که مسوولان شهرداری تبریز عملکرد ضعیف این تیم را مشاهده کردند، در هفته‌های پایانی نیم فصل، تصمیم بر انصراف از لیگ دسته اول گرفتند ( البته از این تصمیم خود پشیمان شدند و به رقابت در این مسابقات ادامه دادند).
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لیگ یک فوتبال