به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۹۵۳۸۴
رئیس مجلس عراق حمله موشکی ایران را نقض حق حاکمیت کشورش خواند

وزیر خارجه عراق از احضار سفیر ایران خبر داد

وزیر خارجه عراق از احضار سفیر ایران خبر داد
گروه بین‌الملل: وزیر خارجه عراق از احضار سفیر ایران در بغداد به دنبال حمله موشکی سپاه خبر داده است. وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است، حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به پایگاه‌های آمریکا در این کشور "نقض حاکمیت ملی عراق" است.

از سوی دیگر، رئیس مجلس عراق حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق را «نقض حق حاکمیت عراق» خواند و از دولت عادل عبدالمهدی خواست تدابیر لازم برای پایان دادن به کشیده شدن این کشور به میدان منازعه ایران و آمریکا را اتخاذ کند. محمد حلبوسی با انتشار بیانیه‌ای از ایران و آمریکا خواسته است تنش‌های خود را به صحنه عراق وارد نکنند و به دولت تذکر داد که حق حاکمیت کشور را حفظ کند. 

در همین زمینه صالح برهم رئیس‌جمهور عراق حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی را «محکوم» کرده و از طرفین مناقشه خواسته است خویشتنداری نشان دهند. عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق نیز گفته است ایران قبل از حمله، دولت عراق را در جریان قرار داده است. حملات موشکی ایران عمدتا به سمت پایگاه هوایی عین‌الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق انجام شد که در استان انبار، غرب عراق قرار دارد.
 
برچسب ها: رئیس مجلس عراق