به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۹۵۴۱۳

انگلیس به ایران: به اجرای کامل برجام بازگردید

گروه بین‌الملل: وزیر امورخارجه انگلیس با بیان اینکه آنچه پیرامون برجام در آینده اتفاق می‌افتد را به دقت زیر نظر دارد، خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل برجام شد.
دومینیک راب، وزیر امورخارجه انگلیس پس از آنکه ایران در هفته جاری گام نهایی خود در راستای کاهش تعهدات برجامی‌اش را اعلام کرد، گفت که به دقت آنچه پیرامون توافق هسته‌ای اتفاق می‌افتد را زیر نظر دارد. وی با ادعای اینکه ایران به توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند، خاطر نشان کرد که می‌خواهد شاهد بازگشت تهران به اجرای کامل این توافق باشد. راب با ادعای اینکه انگلیس به‌طور آشکارا به برجام پایبند بوده است، افزود: اما به نقطه‌ای رسیدیم که عدم ‌پایبندی در بیشتر گام‌های برداشته شده توسط ایران بسیار حاد بوده، به گونه‌ای که ما به دقت اتفاقات بعدی را زیر نظر خواهیم داشت. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشتر تاکید کرده بود که لندن کماکان از توافق هسته‌ای حمایت خواهد کرد و به‌علاوه آن را بهترین راه برای جلوگیری از گسترش برنامه هسته‌ای ایران دانسته بود.

از سوی دیگر، رئیس شورای اروپا در گفتگو با حسن روحانی خواستار بازگشت ایران به تعهدات در توافقنامه هسته‌ای شد. شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفته که با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار کرده و از او خواسته تا این کشور به تعهدات خود در توافقنامه هسته ای برگردد.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب در سخنرانی خود در کاخ سفید با اشاره به کشورهای عضو برجام گفت: زمان آن فرا رسیده است که انگلیس، آلمان، روسیه، فرانسه و چین واقعیت را به رسمیت بشناسند؛ آنها باید از آنچه که از برجام باقی مانده جدا شوند و عقب‌نشینی کنند و ما روی توافقی با ایران کار خواهیم کرد که جهان را امن‌تر می‌کند.

 
برچسب ها: برجام