به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۱۹۵۴۱۹

مایک پنس: مذاکره ترامپ درباره خروج از برجام

مایک پنس: مذاکره ترامپ درباره خروج از برجام
گروه بین‌الملل: معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ به زودی از کشورهای عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می‌خواهد که از توافق هسته‌ای خارج شوند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، مایک پنس امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با "فاکس اند فرندز" اظهار کرد: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ قرار است در روزهای آتی با متحدانمان تماس بگیرد تا به آمریکا ملحق و از توافق فاجعه‌بار ایران خارج شوند و از ایران بخواهند که از رفتارهای تروریستی و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود دست بکشد.»

در همین حال، رویترز گزارش داد: دفتر نخست وزیر انگلیس با انتشار خبر گفتگوی «بوریس جانسون» و «دونالد ترامپ» درباره ایران، گفته است که تماس اخیر میان رهبران دو کشور پیش از سخنرانی شب گذشته ترامپ علیه ایران صورت گرفته و نخست وزیر انگلیس از ترامپ خواستار کاهش تنش در ارتباط با ایران شده بود. دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین از تماس او با همتای کانادایی خود خبر داده و افزوده است که جانسون به ترودو سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران و کشته شدن اتباع کانادایی را تسلیت گفته است. عصر روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی رسمی خود پس از بمباران پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق توسط موشک‌های ایرانی، مدعی شد: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اتخاذ خواهد کرد، تا زمانی که ایران رفتار خود را عوض کند.
 
برچسب ها: مایک پنس برجام