به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۱۹۵۵۲۱
تئوری های دایی جان ناپلئونی مطرح کردند

صادق زیباکلام: چند روز به عالم و آدم دروغ گفتند

گروه سیاسی: یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی معتقد است: اکنون این پرسش را باید نسبت به مسولین کشور مطرح کرد که تا چه اندازه از نظر نداشتن اعتبار میان مردم می‌خواهید سقوط کنید که وضعیت بحرانی را بپذیرید. بدون تردید مهم‌ترین آسیب و تاثیر منفی تداوم این روند فراگیر شدن بی اعتمادی نسبت به دولت است. ​​​​​​​
صادق زیباکلام: چند روز به عالم و آدم دروغ گفتند
صادق زیباکلام در ارتباط با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که منجر به جان باختن ١٧٦ نفر از هموطنان‌مان شد و امروز شنبه مسولین کشورمان به صورت رسمی اشتباه در ساقط کردن آن به وسیله موشک را پذیرفتند، به سایت «انتخاب» گفت: « باید توجه داشت این اولین بار نبوده و نیست که چنین اشتباهاتی اتفاق می‌افتد و آخرین بار نیز نخواهد بود. وی افزود: «منتهی تفاوت در نوع مواجهه و واکنش ها ما در مساله است. مسئولین کشورمان که با موشک هواپیمای اوکراینی را ساقط کرده‌اند مطمئنا بعد چند دقیقه متوجه شده‌اند چه اشتباه فاحشی را در ساقط کردن هواپیمای مسافربری انجام داده‌اند، اما اعلام نکردند.»

این فعال سیاسی در بخشی دیگر از گفته‌های خود گفت: «در ارتباط با این رخداد شاهد بودیم بسیاری و بخشی بزرگ از رسانه‌ها بلافاصله گفتند احتمالا با موشک ایرانی ساقط شده، اما مسولین ٣ روز به عالم و آدم دروغ تحویل دادند، محل را کامل پاک‌سازی کردیم و در این ٣ روز انواع و اقسام تئوری‌های توطئه را بافتیم. در همین رابطه چند تئوری توطئه مطرح شد: اولین تئوری این بود که آمریکایی‌ها در پی گرفتن انتقام بوده و بعد از گرفته شدن انتقام سخت ازآن‌ها در پایگاه انتظامی عین الاسد در پی سرپوش گذاشتن بر شکست خود هستند. تئوری بعدی این بود که بوئینگ برای اینکه به دلیل ساقط شدن هواپیما‌های این کشور در چندسال گذشته، بیش از این اعتبار خود را از دست ندهد، به جای نقص فنی فرضیه سقوط هواپیما با موشک را مطرح کرده است. در مجموع انواع و اقسام تئوری‌های دایی جان ناپلونی مطرح شد و حتی رسانه‌های کشور در روز‌های پنج‌شنبه و امروز (شنبه) در این ماجرا نقش ایفا کردند. مشکلی که اکنون ایجاد شده ایرانی‌هایی نیستند که از قبل به صداوسیمای ملی ایران اعتماد نداشتند، زیرا آن‌ها از قبل اعتمادی نداشتند و دچار شوک نشدند بلکه مسئله اصلی که تاسف آور نیز است آن دسته از هموطنانی است که بر اساس احساسات مذهبی، سنتی و ... همچنان به صداوسیما و حسام الدین آشنا اعتماد دارند؛ آن‌هایی که همچنان به روزنامه‌های اصولگرا اعتماد می‌کنند، خیلی بیشتر احساس تلخ و بدی دارند. آن‌ها قلب واقعیت کنونی را برای خود بسیار تلخ و غیر قابل باور ارزیابی می‌کنند.»

این تحلیلگر مسایل سیاسی در بخشی دیگر از گفته‌های خود تصریح کرد: «اکنون این پرسش را باید نسبت به مسولین کشور مطرح کرد که تا چه اندازه از نظر نداشتن اعتبار میان مردم می‌خواهید سقوط کنید که وضعیت بحرانی را بپذیرید. بدون تردید مهم‌ترین آسیب و تاثیر منفی تداوم این روند فراگیر شدن بی اعتمادی نسبت به دولت است. تعداد کسانی که به سمت رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور گرایش پیدا می‌کنند بیشتر می‌شود و تاثیرات منفی در دیگر از ابعاد بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.» وی در پایان تاکید کرد: «با تمام این اوصاف بر این باور هستم با وجود این رخداد تلخ حتی اگر تمام هیئت دولت و فرماندهان نظامی کشور نیز استعفا بدهند تغییری ایجاد نمی‌شود. همچنان نگاه مبتنی بر توهم توطئه ادامه پیدا می‌کند و در اتفاقی دیگر در آینده به حای پذیرش واقعیات همچنان تئوری‌های دایی جان ناپلون مطرح می‌شود در نتیجه آنچنان که سهراب می‌گوید چشم‌ها را باید شست؛ مسولین باید نگاه خود را به واقعیت عوض کنند.»
برچسب ها: صادق زیباکلام