به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۹۵۵۳۳

۴ تیم ملی و باشگاهی آسیا به دنبال برانکو

گروه ورزشی: برانکو ایوانکوویچ را می‌توان یکی از چهره‌های جذاب فوتبال کشورمان بدانیم. مردی که از پایان رقابت‌های 98-97 ایران را ترک کرده، اما هر روز به بهانه‌ای در رسانه‌های کشور حضور داشته و از ذهن هواداران فوتبالی کشور پاک نمی‌شود.
۴ تیم ملی و باشگاهی آسیا به دنبال برانکو
بعد از جدایی مارک ویلموتس خبر نشستن این مربی روی نیمکت تیم ملی دهان به دهان چرخید و حتی برخی کار او را با یوزهای ایرانی تمام‌شده قلمداد کردند تا کشتی دریازده تیم ملی با این مربی به ساحل آرامش برسد و ملی‌پوشان کشورمان برای سومین دوره پیاپی شانس حضور در جام‌جهانی را داشته باشند.هرچقدر از روز انتشار این خبر می‌گذرد، حضور این مرد کروات در راس هدایت تیم ملی سخت‌تر می‌شود و حالا کار به جایی رسیده که دیگر کمتر کسی امید این را دارد که به این زودی پروفسور فوتبال را در کشورمان ببیند. به بهانه مصاحبه اخیر برانکو با یکی از رسانه‌های کشور و بررسی آینده کاری این مربی، گزارشی را آماده کرده‌ایم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

فدراسیون می‌خواهد، برانکو قبول نمی‌کند
هرچند خیلی‌ها معتقدند سرمربی آینده تیم ملی قطعا ایرانی خواهد بود، اما از اتاق‌های فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که برانکو هنوز هم یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی است و برخی در فدراسیون و وزارت ورزش تلاش می‌کنند سکان هدایت یوزها را به او بسپارند. البته در این بین برای ایجاد صلح میان برانکو و پرسپولیس پیشنهادهایی به سرمربی اسبق سرخ‌ها داده شده که ظاهرا زیاد منطقی نیست و باعث شده این مربی از کوره در برود و اعلام کند دیگر به تیم ملی ایران فکر نمی‌کند و با پرسپولیسی‌ها هم مذاکره‌ای نخواهد داشت.شنیده می‌شود به او گفته شده که از بابت طلبش از پرسپولیس 500 هزار دلار تخفیف بدهد و این موضوعی بوده که برانکو را ناراحت کرده است. باید دید با این اوصاف راه‌حل جدیدی برای نزدیک شدن او به فوتبال ملی کشورمان پیدا می‌شود یا حضورش در ایران فعلا منتفی خواهد شد.

عمان و یک تیم ملی دیگر به دنبال پروفسور
دیروز بسیاری از رسانه‌های کشور از پیشنهاد تیم ملی عمان به برانکو پرده برداشتند و نشستن او روی نیمکت این تیم آسیایی را محتمل دانستند. بررسی‌ها خبر از این می‌دهد که عمان یکی از تیم‌های ملی‌ای است که برای تقویت خود به دنبال برانکو است و به غیر از آنها یک تیم آسیایی دیگر در سطح ملی خیلی سفت و سخت خواهان این شده تا ایوانکوویچ و دستیارانش را به خدمت بگیرد.با توجه به علاقه برانکو برای حضور در عرصه ملی، اولویت او با پیشنهادهایی است که در سطح ملی به او می‌رسد و ظاهرا او این روزها مشغول رصد و گرفتن آفر از سوی فدراسیون‌های خواهانش است تا درصورت توافق اولیه برای توافق نهایی راهی کشور خواهانش شود.

پیشنهادهای باشگاهی از چین و قطر
دو باشگاه آسیایی هم با ارسال پیشنهاد رسمی خود خواهان مذاکره با برانکو برای قبول هدایت تیم‌هایشان شده‌اند. برانکو که این روزها ترجیح می‌دهد به دور از هیاهو، بیشتر استراحت کند، قصد دارد با بررسی تمام پیشنهادهایش، به بهترین شرایط پاسخ مثبت بدهد و دوست ندارد خاطره بد انتخاب الاهلی عربستان بار دیگر برای او تکرار شود. شنیده می‌شود پیشنهادهای باشگاهی برانکو از کشورهای قطر و چین است و باید دید تیم‌های خواهان برانکو در چه شرایطی قرار دارند و آیا می‌توانند این مربی را وادار به قبول هدایت تیم‌شان بکنند یا اینکه برانکو برای حضور در عرصه ملی به تیم‌های باشگاهی جواب رد می‌دهد.برانکو در سال 2010 سابقه کار در لیگ چین را دارد، او توانسته بود در یک سال حضورش در فوتبال این کشور شاندونگ لیونگ را به مقام قهرمانی برساند و از این حیث یک مربی شناخته‌شده در فوتبال چین به حساب می‌آید.

پرسپولیس و موضع سکوت
برانکو رسما اعلام کرده دیگر حاضر نیست با پرسپولیسی‌ها پای میز مذاکره بنشیند و همه‌چیز را به رایی که فیفا در آینده‌ای نزدیک صادر می‌کند، منوط کرده است. اما در این بین سکوت پرسپولیسی‌ها درخصوص این موضع‌گیری در نوع خود بسیار جالب‌توجه است. پرسپولیسی‌ها که در آستانه سال نو میلادی تیمی دو نفره را برای مذاکره با این مربی به زاگرب فرستاده بودند، این امید را داشتند که بتوانند درنهایت با مربی سابق خود به توافق برسند و خیال‌شان از بابت تشکیل پرونده‌ای جدید در فیفا راحت شود، اما ظاهرا پیشنهادهای وکلای سرخ چندان باب میل برانکو نبوده و او رسما اعلام کرده که ترجیح می‌دهد فیفا بین آنها حکمیت کند.البته برخی بر این باورند که پیشنهاد فدراسیون فوتبال به برانکو برای دادن تخفیف به پرسپولیس این مربی را عصبانی کرده است و پرسپولیسی‌ها به دنبال راهی جدید برای مذاکره با برانکو می‌گردند. دیروز همچنین اعلام شد که قرمزها بدشان هم نمی‌آید برانکو را جانشین کالدرون کنند، آن هم در حالی که غرق در مشکلات مالی هستند و طبعا شانس زیادی ندارند.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: برانکو