به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۹۵۵۵۶

بهبود درمان سرطان با واکسن آنفلوآنزا

گروه علمی: پزشکان بر اساس آزمایشات جدید خود اظهار داشتند: واکسن آنفلوآنزا می‌تواند تومورهای سرطانی را کوچک کرده و اثربخشی درمان سرطان را تقویت کند.
بهبود درمان سرطان با واکسن آنفلوآنزا
بررسی‌های انجام گرفته روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد تزریق ویروس آنفلوآنزای فعال نشده به تومورهای سرطانی می‌تواند آن‌ها را کوچک کرده و اثربخشی ایمنی درمانی سرطان را تقویت نماید.متخصصان با بیان اینکه در رابطه با تومورهای سرطان فاکتورهای بسیاری بر اثر بخشی روش‌های درمانی تاثیر دارد، اظهار داشتند: یکی از این فاکتورها "سرد" یا "گرم" بودن تومورهاست. اما "سرد" یا "گرم" بودن تومورها چه مفهومی دارد؟در سال‌های اخیر نوع جدیدی از درمان‌های ضد سرطان موسوم به ایمنی درمانی کاربرد بیشتری پیدا کرده است. این روش درمانی از طریق تقویت واکنش سیستم ایمنی به تومورهای سرطانی عمل می‌کند. هرچند برای اثربخشی بیشتر این روش درمانی لازم است تومورها "گرم" باشند به این مفهوم که باید حاوی سلول‌های ایمنی باشند. درصورتیکه تومور حاوی میزان کافی از سلول‌های ایمنی نباشد تومور"سرد" نامیده می‌شود.

پرسشی که محققان با آن روبرو بوده و همواره به دنبال یافتن پاسخی برای آن بوده‌اند چگونگی تبدیل تومورهای سرد به تومورهای گرم و اثربخشی ایمنی درمانی است.گروهی از متخصصان علوم پزشکی در شیکاگو به تازگی در بررسی‌های خود به نتایجی دست پیدا کردند که نشان دهنده اثربخشی استفاده از ویروس‌های آنفلوآنزای فعال نشده بر موش‌های آزمایشگاهی بوده است.این متخصصان با بررسی اطلاعات بدست آمده از موسسه ملی سرطان به این ایده دست پیدا کردند. اطلاعات موجود نشان داد افراد مبتلا به سرطان ریه که به دلیل عفونت‌های ریوی ناشی از آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده‌اند نسبت به بیماران دیگر عمر طولانی‌تری دارند.

همچنین نتایج آزمایشات انجام شده روی موش‌ها تایید کرد موش‌های مبتلا به تومورهای سرطانی و عفونت‌های ناشی از آنفلوآنزا عمر طولانی‌تری دارند.در این بررسی متخصصان به تزریق ویروس آنفلوآنزای فعال نشده به تومورهای سرطان ملانوم در موش‌های آزمایشگاهی اقدام کرده و دریافته‌اند که تزریق این واکسن موجب شد تا تومورها از حالت سرد به گرم از طریق افزایش انباشت سلول‌های دندریتیک تغییر وضعیت دهند. این سلول‌ها می‌توانند پاسخ‌های ایمنی را تحریک کنند.به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان مشاهده کردند با تزریق واکسن، رشد تومورهای ملانوم در موش‌ها با سرعت کمتری ادامه پیدا کرده یا از بزرگی آن‌ها کاسته شده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سرطان