کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت‌پرده ممنوعیت خريد خودرو در اروند و انتظار خوزستاني‌ها

20 ارديبهشت 1391 ساعت 16:21

بهارنيوز: مدیر امور گمركی سازمان منطقه آزاد اروند از ممنوعیت خرید خودروهای پلاك اروند توسط شهروندان استان خوزستان به غیر از ساكنین آبادان و خرمشهر خبر داد! عبودزاده تصریح كرد: در صورت خرید خودرو از بنگاه های معاملاتی توسط همشهریان محترم اهوازی و دیگر هم استانی ها، خودرو طبق آیین نامه جریمه خواهد شد. وی افزود: از ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری دور جدیدی از بررسی موقعیت مكانی خودروها از طریق جی پی اس های نصب شده بر روی خودروهای پلاك اروند آغاز خواهد شد.


جبار عبودزاده به خبرنگار ما گفت: همشهریانی كه نسبت به خرید یا فروش خودروهای پلاك اروند اقدام می نمایند باید به این نكته توجه داشته باشند كه انتقال سند باید از طریق واحد شماره گذاری منطقه آزاد اروند صورت پذیرد، در غیر اینصورت اگر خودرو مرتكب تخلف شود صاحب اولیه خودرو به عنوان متخلف شناخته خواهد شد. طبق مصوبه هیئت محترم دولت فقط همشهریان ساكن در شهرهای آبادان و خرمشهر می توانند نسبت به خرید خودروهایی پلاك اروند اقدام نمایند.
عبودزاده با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص طرح تردد خودروها تا مركز استان خوزستان گفت: طبق این مصوبه، امكان تردد خودروهای پلاك اروند از شهرهای آبادان و خرمشهر تا مركز استان فراهم شده است. عبودزاده در ادامه گفت: شهروندانی كه نسبت به خرید و استفاده خودروهای پلاك اروند در دیگر شهرهای استان اقدام نمایند با مشكلات جدی مواجه خواهند شد. همچنين به دارندگان خودروهای پلاك اروند كه تاكنون نسبت به بروزرسانی سیستم جی پی اس خودرو خود اقدام نكرده اند هیچگونه خدماتی ارائه نخواهد شد و این خودروها امكان تردد تا مركز استان را نداشته و در صورت مشاهده طبق آیین نامه خودروهای پلاك اروند جریمه خواهند شد.

گفتني اينكه اين طرح انتقادات فراواني را در بين مردم خوزستان در پي داشته است و مردم اهواز و ديگر شهرهاي استان عقيده دارند پشت پرده اين طرح، نمايندگي‌هاي شركت‌هاي خودرو ساز داخلي به ويژه ايران خودرو و سايپا هستند كه مي دانند در صورت فراگير شدن خريد خودروهاي خارجي بدون عوارض گمرگي (قانون مناطق آزاد) به همه شهرهاي استان، آنها عملا بايد قيد فروش خود را در اين استان بزنند زيرا با احتساب قيمت و كيفيت خودروهاي وارداتي با خودروهاي داخلي، هيچكس تمايلي به خريد محصولات داخلي نخواهد داشت. 
اين در حاليست كه مردم خوزستان معتقدند شرايط آب و هوايي خاص استان خوزستان ايجاب مي كند براي تشويق سرمايه گذاري در خوزستان و همچنين جلوگيري از سيل مهاجرت متخصصان  از استان تسهيلاتي اينچنيني براي خوزستان فراگير و مورد حمايت مسئولان استان و كشور قرار گيرد.
گفتني اينكه قيمت برخي خودروهاي با كيفيتي چون مزدا 3 - انواع تويوتا، هيوندا و ... در منطقه آزاد اروند حدود 1/4 قيمت آنها در ديگر مناطق كشور است.
در حال حاضر، تعداد قابل توجهي از خودروهاي باكيفيت خارجي در آبادان و خرمشهر توسط مردم خريداري شده و سيماي اين دو شهر از نظر خودروها، كاملا دگرگون شده است كه در زير تصاوير برخي از آنها را مشاهده مي كنيد:


کد مطلب: 1956

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/1956/پشت-پرده-ممنوعیت-خريد-خودرو-اروند-انتظار-خوزستاني-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir