به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۱۹۵۶۰

بکارگیری جنگنده اف-35 در ارتش آمریکا

گروه بین الملل: پنتاگون اعلام کرد، در ادامه ارتقای توان نظامی جنگنده‌های اف- 35، یک فروند از این نوع جنگنده‌ برای نخستین بار در آزمایشی موفق یک بمب هدایت شونده به وزن 500 پوند را شلیک کرده است.
بکارگیری جنگنده اف-35  در ارتش آمریکا

این نخستین بار است که جنگنده اف - 35 یک سلاح هدایت شونده با لیزر را با موفقیت آزمایش کرده است. دفتر برنامه جنگنده اف - 35 پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: یک جنگنده ا- 35 مدل B در جریان آزمایش خود یک بمب مدل GBU-12 را در حال پرواز و در ارتفاع حدود 25 هزار پایی شلیک کرده و با موفقیت هدف خود را که یک تانک بود مورد اصابت قرار داد. سرگرد ریچارد روسنوک، خلبانی که جنگنده اف - 35 را در جریان آزمایش این بمب هدایت می‌کرد اظهار داشت: آزمایش سلاح‌های هدایت شونده با شلیک یک بمب GBU-12 برای نخستین بار نشان داد که جنگنده اف - 35 تبدیل به یک سلاح نظامند شده است. وی افزود: این آزمایش نمایانگر برداشتن یک قدم دیگر به جلو در توسعه این برنامه حیاتی است.

 

تاکنون مدل‌های مختلف جنگنده اف - 35 طی پروازهای خود موشک‌های دیگری را آزمایش کرده‌اند اما مانور اخیر برای نخستین بار توانایی این جنگنده را در شلیک یک سلاح هدایت شونده به سوی یک هدف زمینی آزمایش کرد. پس از گذشت حدود یک دهه تلاش، اکنون پوژه ساخت جنگنده اف - 35 با بودجه 392 میلیارد دلاری توانسته دستاوردهای خوبی را در زمینه‌های مختلف به دست آورد. ارتش آمریکا قرار است در اواسط سال 2015 این جنگنده‌ها را به خدمت بگیرد.


معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۲:۱۹
و ما همچنان مفتخریم به تولید خودروی ملی(!!!)... (159478)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۲:۲۷
جنگنده فوق العاده کارآمدی هست و البته بی رقیب
راستی با نصف طلاهای بانوان ایرانی چند تا از اینا میشه خرید؟ (159482)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۳:۳۹
اف 35 فوق العاده است (159514)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۰:۰۴
از فاصله 25 هزار پایی یک تانک رو زده! بابا دمشون گرم! (159529)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۷:۱۰
این قوطی حلبی رادار گریز که اساتید ساخته بودن اسمش چی بود ؟!!!! رسایی ۳۵ ، نه حدادیان ۳۶ !!!! (159560)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۲:۱۷
فقط قاهر313 ودیگر (159549)