به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۱۹۵۶۲

ظریف:غنی‌سازی ۲۰ درصد​ي​را ادامه​می‌دهیم

گروه سياسي: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران غنی سازی ۳ و نیم و ۲۰ درصدی اورانیوم را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد، گفت: هیچ تغییری در غنی سازی ۲۰ درصد ایران بوجود نیامده است.
ظریف:غنی‌سازی ۲۰ درصد​ي​را ادامه​می‌دهیم
محمد جواد ظریف و ماشابانه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در مصاحبه مشترک با خبرنگاران بر عزم دو کشور برای گسترش روابط دو جانبه و بین المللی تاکید کردند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به حضور جدی ایران در مذاکرات هسته ای گفت: ایران برای رفع سو تفاهم ها و با نیت خوب در مذاکرات پنج به علاوه یک شرکت می کند البته حل مشکلات به زمان نیاز دارد و ایران نیز بارها اعلام کرده به دنبال ساخت بمب اتم نیست چرا که معتقد است سلاح هسته ای در دکترین ایران جایی ندارد و این سلاح جز بدبختی، چیزی برای ملت ها به ارمغان نمی آورد.

ظریف همچنین درباره کنفرانس ژنو2 گفت: ایران آماده است در صورت دعوت در این کنفرانس شرکت کند تا کمک رسان حل این بحران شود البته این کنفرانس برای سوری هاست و کسی نباید از خارج، برای سرنوشت ملت سوریه تصمیم بگیرد. وی با تاکید بر اینکه ایران در سوریه حضور نظامی ندارد افزود: متاسفانه برخی کشورها به گروه های القاعده حاضر در سوریه سلاح و بمب شیمیایی می دهند که این موضوع خلاف قانون بوده و همه باید کمک کنند تا افراط گری و خشونت در مرزهای منطقه وجود نداشته باشد. وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز با تاکید بر اینکه پرتوریا درخواست می کند تا تحریم های یکجانبه ایران لغو شود گفت: معتقدیم باید حقوق هسته ای ایران محترم شمرده شود و از ایران برای حضور در مذاکرات پنج به علاوه یک تشکر می کنیم. یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی با امضای بیانیه پایانی که حاوی گسترش مناسبات دو کشور در بخش سیاسی و اقتصادی است به کار خود پایان داد. قرار است دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور سال آینده در تهران برگزار شود.

معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۲:۲۴
تورو جو هرکی دوست دارین بیخیال انرژی هسته ای بشین. آه به چه قیمتی!!! (159481)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۳:۴۹
ميدونه ملت شريف ايران هم گرسنگي رو ادامه ميدن ! (159519)
رفیق بهار
Netherlands
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۳:۵۰
خب ، حالا میشه مرد و مردانگی به ما بفرمایید بر سر چه موضوعی در حال مذاکره با 1+5 هستید؟ ببین آقای ظریف ، امید واهی در مردم ایجاد نکنید به مردم دروغ نگویید این خطرش خیلی بیشتر از گزینه روی میز اوباماست. بهار جان سانسور نکن. (159521)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۰:۰۵
آقا مگه می تونه تعلیق کنه?! بیچارش می کنن اگه همچین کاری کنه.چرا یکم فکر نمی کنید?! همینجوری که محرمانش کردن دارن حمله می کنن چه برسه به اینکه بخواد تعلیق کنه.!!! چیزی که مهمه اینه که به امید خدا مساله هسته ای داره حل میشه.تحریم ها هم کم کم لغو خواهند شد. ان شاالله. (159531)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۰:۱۱
این حرف رو باید زمانی زد که هنوز اول راه. بعد از این همه سرمایه گزاری بیخیال بشیم؟ نه انرژی هسته ای پشتیبان ما در زمانی میشه که نفتی نداریم. (159533)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۰:۲۳
جلوی‏ ‏ضرر‏ ‏رو‏ ‏از‏ ‏هر‏ ‏جا‏ ‏بگیری‏ ‏منفعته‏!‏ (159535)
mxr
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۰:۵۳
اینجورنظر ها مثل شما که از سر جوگیریه و پس فردا خودت میگی چرا انرژی هسته ای رو ول کردی
ببین عزیز دل من این حرف شما رو 4 5 سال پیش میزدم که اقا انقدر تند انرژی هسته ای رو جلو نبرید
انقدر تو بوغ و کرنا نکنید
اصلا حرف اصلاحات اونموقع این بود که انقدر تابلو نکنید موضوع رو
ولی اینا یه سری عاشق شهادت رو فرستادن واسه مذاکره و این شد نتیجه اش
الان هم آقا کوچولو دیگه نمیشه کوتاه اومد
فکر کردی ما کوتاه بیایم اونا کوتاه میان
پس فردا به خاطر یه چیز دیگه تحریم میکنن و میگن نقطه ضعف ایران اینه و شاید به جداشدن خاک از کشور منجر بشه
ولی ما ملتی هستیم که خاک بخوریم خاک نمیدیم
الان هم باید راه حل پیدا کرد این که شما میگی. . . به یک بچه این مشکل رو توضیح بدی اولین جوابی که میگه حرف شماست
باید جفتشون رو داشت
ببین میگن وقتی با گرگ درافتادی وقتی بترسی گرگ از دمای بدنت ترس رو میفهمه و به تو حمله میکنه اگر نترسیده باشی حمله نمیکنه // الان اگر به خاطر این کوتاه بیایم مطمئن باش آمریکا بعدش گیر میده گازهای شرکت پیف پاف و بعدش به ..... و ول کن ماجرا نمیشه (159538)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۷:۲۴
واقعا متاسفم که از این دولت این انتظار را داری.
اصلاحطلب کوتاه نمیاید (159562)
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۲:۳۱
ایران که صبح و شب نداره. ماشالا دروغ میگن که راستِ اون حرف میشه دروغ! (159483)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۳:۰۸
پاینده و موفق باشی دکتر (159498)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۳:۱۱
بابا اینا ما رو مچل خودشون کردن (159500)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۳:۲۸
یکی به من بگه این انرژی هسته ای واین غنی سازی اورانیوم چیست برای مردم که منافعی نداشته هر روز بدبخت تر شدند شاید برای سیاستمداران منافع دارد /اقایان بجای حرفهای پوچ بیمارستانها را دریابید که به سلاخ خانه تبدیل شده/اقایان مردم را دریابید تا چه زمانی میتوانیم تحمل کنیم (159507)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۰:۵۴
اگر سخن ایشان مبنی بر عدم تعلیق غنی سازی درست باشد .پس دیگر چندان امیدی به حل مسئله هسته ای و متعاقب آن کاهش و رفع تحریمها نمی باشد. چون یکی از شروط مصالحه 5+1 همین بوده (159539)
علمدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۰۷:۰۱
کسی به نظر مردم اعتنای نمی کندپس نظرسنجی چی شددرموردکارهای دولت درامریکا (159559)