کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معترضان دفتر سپاه بدر را در کربلا به آتش کشیدند

23 دی 1398 ساعت 16:20


گروه بین‌الملل: ساعاتی پس از حمله راکتی دیروز به پایگاه هوایی بلد در استان صلاح‌الدین عراق، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا از دولت عراق خواست تا مسئولان این حمله را شناسایی کند.
رسانه‌های محلی عراق شامگاه یکشنبه ۱۲ ژانویه/۲۲ دی از اصابت دست‌کم ۵ موشک کاتیوشا به این پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند. این دومین حمله موشکی به پایگاه بلد در ده روز گذشته است.
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در پیام توییتری خود ضمن ابراز «خشم از حمله راکتی به یک پایگاه هوایی»، با زخمی‌های این حمله ابراز همدردی کرده است؛ رسانه‌های محلی به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش کردند یک افسر و ۳ کادر نیروی هوایی عراق در جریان حمله موشکی شامگاه یکشنبه زخمی شدند. در حالی که بسیاری از رهبران سیاسی و مذهبی عراق به تسویه حساب ایران و ایالات متحده در خاک این کشور هشدار می‌دهند، روز یکشنبه صدها دانشجو در شهر کربلا با برگزاری تظاهرات خواستار خروج تمام نیروهای نظامی خارجی، از جمله ایران و ایالات متحده از این کشور شدند. به گزارش آسوشیتدپرس دانشجویان معترض شب‌هنگام با حمله به سوی سپاه بدر، دفتر این نیروی شبه‌نظامیان حامی ایران را در کربلا به آتش‌ کشیدند. سپاه بدر یکی از پرسابقه‌ترین گروه‌های شبه‌نظامی شیعی عراق است که در جریان جنگ ۸ ساله این کشور با ایران در ۴ دهه گذشته، با حمایت تهران و اصولا برای مبارزه با دولت صدام حسین تاسیس شد.


کد مطلب: 195654

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/195654/معترضان-دفتر-سپاه-بدر-کربلا-آتش-کشیدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir