به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۹۵۶۸۴

برخی نکات برای اجاره روزانه خانه در تهران

گروه اقتصادی: اگر به هر دلیلی راهی شهر تهران هستید و یا در آن شهر حضور دارید و می‌خواهید برای شبی خانه‌ای را اجاره کنید، بهتر است برخی از نکات را در این امر در نظر داشته باشید. اجاره روزانه خانه در تهران مقوله ساده‌ای نیست. نکات ریز و درشت بسیاری دارد. مباحثی مانند مدت اجاره، هزینه اجاره، نوع برخورداری از امکانات و... مباحثی است که باید در باب آنها بدانید و در زمان عقد قرارداد اجاره سوئیت در تهران، این نکات را رعایت کنید.
برخی نکات برای اجاره روزانه خانه در تهران
برخی نکات برای اجاره روزانه خانه در تهران
اگر به هر دلیلی راهی شهر تهران هستید و یا در آن شهر حضور دارید و می‌خواهید برای شبی خانه‌ای را اجاره کنید، بهتر است برخی از نکات را در این امر در نظر داشته باشید. اجاره روزانه خانه در تهران مقوله ساده‌ای نیست. نکات ریز و درشت بسیاری دارد. مباحثی مانند مدت اجاره، هزینه اجاره، نوع برخورداری از امکانات و... مباحثی است که باید در باب آنها بدانید و در زمان عقد قرارداد اجاره سوئیت در تهران، این نکات را رعایت کنید.


نکات برای اجاره روزانه خانه در تهران

تهران یک ابرشهر است و از غرب تهران تا شرق آن به اندازه یک مسافرت بین شهری زمان و هزینه بر می‌دارد. پس اگر فکر می‌کنید که با اجاره روزانه خانه در تهران، آن هم در هر محلی که دلتان خواست، قادر خواهید بود در هر زمان و مکانی در تهران با سریعترین زمان و کمترین هزینه حاضر باشید، سخت در اشتباهید. جدا از این موضوع، اجاره سوئیت در تهران بسته به محله‌هایی که پا می‌گذارید، رنج‌های قیمتی بسیار متنوعی بر خود می‌‌گیرند. از شمال تهران یا جنوب، از غرب تهران تا شرق، چیزی که خیلی تفاوت دارد، قیمت اجاره روزانه خانه در تهران می‌باشد. در کل اجاره روزانه آپارتمان در تهران شامل سه مبحث کلی می‌باشد.
    چگونه می‌توان اجاره روزانه خانه در تهران را به انجام رسانید؟
    هزینه این اجاره روزانه خانه در تهران به چه صورت است؟
    چه خواسته‌هایی باید در قبال اجاره بهای خود داشته باشیم؟

در این مقاله قصد داریم در بیانی مختصر و مفید این سه سوال را برای شما تشریح نماییم.
چگونه می‌توان اجاره روزانه خانه در تهران را به انجام رسانید؟
واقعیت آن است که تهران یک شهر توریستی نیست. پس به این سادگی نمی توانید در سطح شهر شاهد انواع بنر‌ها، تابلو‌ها و یا دیوار نویسی‌ها با هدف تبلیغ ویلا‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای باشید. پس چگونه باید اجاره روزانه آپارتمان در تهران را به انجام رساند؟ آیا این خانه‌ها در ساز و کاری قانونی به اجاره می‌روند؟ آیا باید از املاک در سطح محله‌های تهران پرس و جو کنیم؟ و یا اینکه این خانه‌ها در محل‌های خاصی از تهران پیدا می‌‌شوند؟ از سوی دیگر ممکن است که شما صاحب یک خانه یا آپارتمان مبله، اما خالی در سطح شهر تهران باشید. چگونه می‌‌خواهید خانه خود را در اختیار مسافران قرار دهید؟
واقعیت آن است که نمی توان در شکل و شمایل یک مسافر خسته از راه در سطح شلوغ شهر تهران پرسه بزنید و با هدف پیدا کردن خانه برای اجاره کوتاه مدت روان باشید. در نهایت بسیاری از مسافران که با این روش در جستجو هستند، چیزی جدا از اجاره روزانه خانه در تهران نصیب آنها خواهد شد. و یا آنکه خانه را در محلی نامناسب و شاید با شرایط نامطلوب پیدا کنند.


 
اجاره روزانه آپارتمان در تهران
اما در عصر ارتباطات و دنیای اینترنتی این روز‌های شهر تهران، دیگر می‌توانید با خیال راحت در سفر به سمت این شهر پر هیاهو باشید. کافیست در همراهی با یکی از سایت‌های زیادی که با هدف اجاره روزانه آپارتمان در تهران فعالیت می‌‌کنند، اقدام به اجاره آنلاین و یا هماهنگی تلفنی داشته باشید.
این سایت‌ها پل ارتباطی میان صاحبان ملک تا مسافران هستند. آنها اهدافی مشخص مانند اجاره روزانه خانه در تهران و یا اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران را به تفکیک محله‌ها دنبال می‌کنند. می‌خواهید در غرب تهران خانه‌ای اجاره کنید؟ خب، کافیست در سایت‌های مذکور از فیلتر غرب تهران استفاده کنید. شاید می‌خواهید اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران را تجربه کنید. در این صورت کافیست در سایت‌های مذکور انتظارات قیمتی خود را قید کرده باشید.

هزینه اجاره روزانه خانه در تهران به چه صورت است؟
تهران شهری با تنوع بسیار در محلات است. هر محله تا محله‌ای دیگر می‌تواند شرایط متنوعی داشته باشد. خصوصاً اگر این تفاوت‌ها شامل بُعد فاصله از شمال تهران تا جنوب آن باشد. یقیناً در محله‌های شمال تهران شاهد افزایش قیمت اجاره روزانه خانه در تهران هستیم.
در سایت‌هایی که با هدف اجاره روزانه خانه در تهران فعالیت می‌‌کنند، می‌توانید شاهد فهرست جامعی از این تنوع قیمتی باشید. از طرفی جدا از موقعیت ملک، معیار‌های دیگری نیز می‌‌تواند در مسئله قیمت تاثیرگذار شود. متراژ خانه، تعداد اتاق‌های خواب، برخورداری از پارکینگ، مبله بودن و چگونگی این مبله بودن و... از جمله معیار‌ها در تعیین اجاره روزانه خانه در تهران می‌باشند.
اگر بخواهیم برای شما معیاری داشته باشیم، باید گفت که اجاره بها در مناطق خوش قیمت تهران مانند جردن، سعادت آباد، جنت آباد و... از حدود شبی ۷۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود. در محله‌های معمولی تر که همچنان در مناطق شمال تهران سیر می‌کنند، مانند نارمک، گیشا و ... این اجاره در حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر شب خواهد بود. اگر راهی میانه‌های شهر مانند جمهوری، اسکندری، کارگر و ... باشید، احتمالاً با شبی ۴۰۰ هزار تومان هم بتوانید خانه مناسبی پیدا کنید. در دیگر محله‌ها هم خودتان به راحتی می‌توانید حدس بزنید که قیمت‌ها چگونه هستند.

البته در فضا‌های شهری این روز‌های تهران، غرب تهران از شرایط ترافیکی تا آلودگی‌های هوایی و صدایی کمتری به نسبت دیگر محله‌های تهران برخوردار است. در غرب تهران به راحتی می‌توانید شاهد تعداد قابل توجهی از امکانات رده بالای شهری مانند اتوبان‌های خلوت، مترو، امکانات مناسب تفریحی و شهری، مراکز خرید و... باشید. از طرفی اجاره سوئیت در غرب تهران به مراتب به نسبت محله‌های شمالی از قیمت مطلوبی برخوردار است. در حالیکه سطح دسترسی مطلوبی برای شما ایجاد خواهد کرد.

خواسته‌های منطقی در قبال اجاره ‌بهایی که پرداخت کرده ‌ایم
خواسته‌های مسافران از اجاره روزانه خانه در تهران بسیار است. هر کسی می‌تواند هر خواسته‌ای را در نظر داشته باشد؛ اما این تقاضا‌ها باید در یک سطح منطقی و تعریف شده تدوین شده باشند. برای این منظور قانون خاصی وجود ندارد؛ اما عرف می‌‌تواند پاسخ تمام ابهامات را مرتفع سازد.

-    در اجاره روزانه خانه در تهران، خانه مورد اجاره باید مبله باشد. از امکانات زیستی در حد مطلوب بهره مند باشد. به گونه‌ای که نیاز به خرید وسایلی برای گذراندن یک شب در خانه احساس نشود.
-    خانه باید تمیز باشد. مسافر که وقت  جارو زدن و دستمال کشیدن ندارد. پس تمیزی خانه اولویت مهمی است.
-    اجاره روزانه خانه در تهران باید در محله ی مورد نظر شما باشد. دوری از اهداف سفر، تبعات سنگینی برای شما خواهد داشت.
-    خانه باید با تعداد نفرات شما همخوانی داشته باشد.
-    از همان ابتدا در باب مقدار دقیق اجاره بها، مدت استفاده و شرایط استفاده صحبت شود تا در انتهای سفر با مشکل مواجه نباشید.