به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۹۵۷۱۲

راهنمای سفر به مشهد با تور مسافرتی

گروه گردشگری: همه ما به سفر علاقه داریم، بعضی کمتر و بعضی بیشتر. این احتمال وجود دارد که سفرهایمان را با وسیله شخصی برویم یا از طریق وسایل حمل و نقل بین شهری مثل قطار، هواپیما و اتوبوس به سفر برویم.
راهنمای سفر به مشهد با تور مسافرتی
بدون شک سفر به مسیرهای دور مثل شهر مشهد با خودروی شخصی کار راحتی نیست. البته برای شهرهای نزدیک مثل شهرستان‌های خراسان مسیر تا حدودی نزدیک تر است ولی بار هم خراسان رضوی، شمالی و جنوبی روی هم رفته آنقدر پهناورند که راهی دراز را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. هدف از سفر به مشهد  خواه با انگیزه زیارت باشد و خواه به قصد تفریح، به صورت هوایی و ریلی از همه راحت تر است. در ادامه مطالبی راجع به تجربه سفر به مشهد با تور مشهد مطرح می‌کنیم.

سفر زیارتی به مشهد با تور
مشهد مقدس مقصدی است که ایرانیان لااقل یک بار به آنجا سفر کرده اند. عده ای اعتقاد دارند که ماهی یک بار و یا دست کم سالی یک بار حتما به مشهد بروند. این افراد معمولا در مشهد دوست و آشنا و یا خانه ای دارند که همیشه برای آمدن به آنجا خیالشان از اقامت راحت باشد ولی دسته دیگری نیز هستند که همیشه در هتل اقامت می‌کنند. تور مشهد برای این گروه گزینه مطمئن وراحتی است چرا که ارزان تر، راحت تر و در عین حال رفاهی تر است. با خرید تور مسافرتی می‌توان بلیط رفت و برگشت، هتل و محل اقامت و دست کم وعده صبحانه را رزرو کرد و از فراهم بودن  ضروریات اولیه سفر پیش از حرکت از شهر خود اطمینان حاصل کرد.
از خوبی‌های تور مسافرتی پایین تر بودن هزینه آن است. سایت‌هایی که تورهای مسافرتی را نمایش می‌دهند؛ حال خودشان مجری تور باشند یا صرفا تورهای را معرفی کنند، معمولا آفرهای ویژه ای برای تورهای پر طرفدار در نظر می‌گیرند که با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه می‌شود. در زمینه سفر به مشهد نیز آن‌هایی که برای تعطیلات نوروز برنامه ریزی می‌کنند، از همین حالا به دنبال تور مشهد نوروز 99 می‌باشند اما نباید فراموش کرد که تا بهمن ماه امکان خریداری بلیت وجود ندارد؛ نرخ پروازها و هتل‌ها از آن تاریخ به بعد مشخص می‌شود.


 
شهر مشهد تقریبا 3.500.000 نفر جمعیت دارد ولی هر ساله جمعیتی حدودا 3 برابری مسافر و گردشگر با هدف زیارت و سایحت وارد این شهر می‌شوند، یعنی نزدیک به 10 میلیون نفر. این آمار نشان می‌دهد که شهر مشهد مقصد بسیار مهمی در نوروز است. البته باید خاطر نشان کرد که بخشی از این مسافران از کشورهای همسایه و خاورمیانه وارد این شهر زیارتی می‌شوند. بسیاری از شیعیان ایران و جهان ترجیح می‌دهند لحظه تحویل سال را در حرم رضا حضور داشته باشند و دعای یا مقلب القلوب را در این مکان معنوی بخوانند. از این گذشته جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد تنها به حرم امام رضا محدود نمی شود. جاذبه‌های متنوع این شهر موجب شده سفر به مشهد از هم اکنون بخش مهمی از درخواست تورهای داخلی نوروز 99 را به خود اختصاص دهد.

جاذبه‌های گردشگری مشهد
همانطور که پیشتر ذکر شد، شهر مشهد بیش از همه به دلیل وجود بارگاه مطهر امام رضا مقصد گردشگران قرار می‌گیرد. در داخل حرم جاذبه‌های فرهنگی زیادی وجود دارد. موزه‌های حرم مشتمل بر موزه‌های فرش، گنجینه‌های آستان قدس، آثار هنری استاد محمود فرشچیان و سایر موزه‌ها، کتابخانه مرکزی آستان قدس با مخطوطات نفیس؛ دارالقرآن؛ شهربازی کبوترانه با امکان نگهداری از کودکان؛ شهر بازی معارفی و ورودی باب الجواد حرم (روبروی صحن جامع رضوی) به عنوان یک شهر بازی موضوعی؛ برج‌های ساعت حرم؛ ساعت آفتابی و کاشیکاری‌ها و تزئینات ارزمشند معماری آن برای بسیاری از گردشگران جالب توجه است.

هدف از انتخاب تور مشهد پیش از هر چیز زیارت بارگاه منور امام رضاست ولی بعد از آن جاهای دیدنی مشهد نیز توجه گردشگران و زائران این شهر را جلب می‌کند.از جاذبه‌های تاریخی مشهد می‌توان ابتدا به خانه تاریخی داروغه، مدرسه عباسقلی خان، آرامگاه پیر پالان دوز و دیگر جاهای تاریخی نزدیک به حرم اشاره کرد. بعد از آن باید به جاذبه‌های مهمی مثل آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادری، بقعه‌هارونیه، خانه تاریخی ملک و غیره اشاره کرد. مهمترین پارک‌ها و ییلاقات مشهد طرقبه و شاندیز، پارک ملت، پارک جنگلی وکیل آباد، کمپ غدیر، چهل بازه، پارک گیاهشناسی، بوستان کوهسنگی وغیره است.
از تفریحات و سرگرمی‌های مشهد بد نیست به شهر بازی پارک ملت، برج گردشگری آرمیتاژ گلشن، کافه گیم‌ها، مجموعه گردشگری چالیدره، پاراگلایدر، پیست اسکی شیرباد؛ پیست دوچرخه سواری ،موتور و رالی ماشین، چندین پینت بال، ده‌ها شهربازی برای کودکان و نوجوانان و جاذبه‌هایی از این دست اشاره نمود.



برای پیدا کردن بهترین تورهای داخلی نوروز 99 می‌توان به سایت‌های موتور جستجوی تور مراجعه کرد. سایت‌هایی مثل تورگردان (https://tourgardan.com/) در این زمینه با استقبال خوبی مواجه شده اند. می‌توان در هر یک از مقاصد داخلی مورد نظر با لیست بلندبالایی از تورها مواجه شد که از مبادی مختلف برگزار می‌شود. قیمت تورها تنوع زیادی دارد و هر کس با توجه به بودجه اش می‌تواند با نگاه انداختن به تورها و مقایسه قیمت‌ها ، تنها با چند کلیک ساده تور خریداری کند. نکته مهم در خصوص سایت تورگردان این است که بعد از انجام مراحل اولیه رزرو یعنی مشخص نمودن مبدا و مقصد و تاریخ سفر و انتخاب نوع هتل ( هتل آپارتمان تا پنج ستاره ) بقیه مراحل خرید به صورت آن‌کال و تلفنی انجام می‌شود. پشتیبانان سایت با شما تماس می‌گیرند و با توجه به جزئیات مورد نظرتان، تور مسافرتی را برایتان رزو می‌کنند. این پشتیبانان تا آخر سفر به صورت 24 ساعته رد خدمت شما هستند و در تمامی مراحل سفر پاسخگوی مسافران می‌باشند.