کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال فروپاشی رنو-نیسان رد شد

ایسنا , 24 دی 1398 ساعت 15:19

گروه اقتصادی: دو شرکت خودروسازی رنو فرانسه و نیسان ژاپن هرگونه ادعای مبنی احتمال فروپاشی اتحاد رنو- نیسان را رد و تکذیب کردند.


با توجه به مسائلی که در طول یک سال اخیر برای اتحاد رنو- نیسان و بازداشت کارلوس گون، مدیرعامل اسبق این اتحاد و سپس فرار وی از ژاپن به لبنان رخ داد، بسیاری از رسانه ها و منابع خبری از افزایش احتمال فروپاشی اتحاد این دو غول خودروسازی آسیایی و اروپایی موسوم به رنو – نیسان آلیانس خبر داده و سخن گفتند.اما حالا بر اساس گزارش رویترز، هر دو طرف این اتحاد یعنی شرکت فرانسوی رنو و نیسان موتورز ژاپن در این خصوص تاکید و عنوان کرده اند که این شرکت مشترک در خطر جدایی و فروپاشی قرار ندارد و بدین ترتیب هرگونه ادعای مبنی بر این احتمال را رد و تکذیب کردند.این در حالیست که ژان دومنیک سنارد، مدیرعامل جدید رنو، پیشتر از تردید خود درباره همکاری ادامه‌دار با نیسان خبر داده و گفته بود: این آلیانس (شامل شرکت میتسوبیشی نیز می شود) با قدرت به کار خود ادامه می داد اما هم اکنون چیزی از آن باقی نمانده است".

نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی بود که کارلوس گون، مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی رنو - نیسان آلیانس به اتهام عدم اعلام بخش زیادی از درآمدهای خود، فرار مالیاتی و سواستفاده شخصی از اموال و دارایی های شرکت بازداشت و دستگیر شد و به مقامات قضایی در ژاپن تحویل داده شد.  در همان ابتدا بسیاری از کارشناسان در منابع خبری خطرنشان کردند که خبر بازداشت کارلوس گون، به طور کلی همکاری شرکت رنو نیسان آلیانس را به چالش می کشاند و فعالیت های آنها را نیز به زیر سوال خواهد برد. حالا فرار غیرقانونی وی به لبنان نیز به مشکلات پیش روی این اتحاد اضافه کرده است.  


کد مطلب: 195723

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/195723/احتمال-فروپاشی-رنو-نیسان-رد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir