کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همۀ درد در همین نقطه است!

24 دی 1398 ساعت 21:00


گروه سیاسی: احمد زیدآبادی- فعال سیاسی و رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: یکی از مجریان شبکۀ افق صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته است که هر کس به ایدئولوژی حاکم اعتقاد ندارد "جمع کنه از ایران بره"!
در واقع سرمنشأ و ریشۀ همۀ مشکلات جاری در کشور، همین نوع باور است! از منظر آن مجری، ایران اساساً یک وطن یا میهن یا کشور برای تمام اتباع آن محسوب نمی‌شود، بلکه ملک طلق عده‌ای خاص است که عقاید ایدئولوژیک مشخصی دارند. بر اساس این نگاه، نه حق شهروندی معنا و مفهوم پیدا می‌کند، نه برابری حقوقی اتباع محلی از اعراب دارد و نه مفهوم وطن به رسمیت شناخته می‌شود! بنابراین دیدگاه، آنها که با نگاه ایدئولوژیک حاکم فاصله دارند، پس به اندازۀ فاصله‌شان حقی هم ندارند، اما آنها که ایدئوئولوژی حاکم را پذیرفته‌اند، علاوه بر حقوق، بنا بر غلظت پذیرش‌شان، از سلسله مراتبی از مزایای گوناگون نیز باید برخوردار باشند! نقطۀ درد دقیقاً در همین جاست. متأسفانه این باور مختص آن مجری نیست، طیف اصولگرایان هر کدام به مراتبی، همین عقیده را دارند اما به خلاف آن خانم مجری، جسارت و شجاعت بیان صریح عقیدۀ خود را ندارند.
درخواست من برای مناظره با حسین شریعتمداری به منظور بازشکافی همین موضوع بود، درخواستی که نه فقط او بلکه هیچکدام از اصولگرایان دیگر نیز پاسخی به آن ندادند و به نظرم هرگز هم نخواهند داد!
 


کد مطلب: 195747

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/195747/همۀ-درد-همین-نقطه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir