به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۹۵۷۶۳

خارجی‌های تراکتور به نوبت در مسیر جدایی

گروه ورزشی: باشگاه تراکتور در ابتدای فصل با حضور مصطفی دنیزلی تلاش کرد تیمی کهکشانی ببندد و لیگ نوزدهم را به‌عنوان یک مدعی آغاز کند.
زنوزی، مالک متمول تیم تبریزی با حفظ یوکیا سوگیتا، هافبک ژاپنی تیمش سه خرید خارجی دیگر نیز انجام داد که پرسرو‌صداترین آنها کوین فورچونه فرانسوی بود که سایت خود باشگاه به او لقب گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر داد.ویلیان میمبلا، ملقب به مارادونای پرو و مازولای برزیلی دیگر خارجی‌هایی بودند که راهی تبریز شدند تا نخستین قهرمانی پرشورها را در لیگ برتر رقم بزنند.با شروع مسابقات لیگ از میان این خارجی‌ها، تنها میمبلا بود که توانست نمایش قابل قبولی ارائه کند و خیلی زود بین هواداران تراکتور محبوب شد. فورچونه و مازولا کم‌کم نیمکت‌نشین شدند و سوگیتا هم که در فصل نخست حضورش در این تیم عملکرد خوبی داشت، دچار افت شد. سرمربی ترک‌تبار تراکتور پیش از پایان فصل از این باشگاه جدا شد و حالا خارجی‌های این تیم نیز یکی‌یکی در راه جدایی هستند.

سوگیتا، فورچونه و مازولا از این تیم جدا شدند و حالا بحث جدایی میمبلا نیز مطرح شده است. فورچونه که از تیم دسته دومی «تروا»ی فرانسه به تراکتور پیوسته بود، احتمالا دوباره برای همین تیم بازی می‌کند. به نوشته سایت لن فرانسه، این مهاجم 30 ساله مجددا به باشگاه سابقش برمی‌گردد: «بازیکن سابق لن فرانسه با حضور در لیگ ایران و بازی برای تراکتور همه را شگفت‌زده کرد. این مهاجم تروا، در ابتدای فصل راهی ایران شد تا بازی در لیگ این کشور را تجربه کند.

حالا این مهاجم می‌خواهد ایران را ترک کند. او می‌گوید: «بله، مشاورانم به من توصیه کردند قراردادم را فسخ کنم. باتوجه به تفاوت فرهنگی دو کشور و مشکلاتی که در ایران داشتم، ترجیح دادم به کشورم برگردم.» او معتقد است درهای بازگشتش به تروا همچنان باز است. البته او در ادامه فصل تنها می‌تواند برای این تیم به میدان برود. با توجه به اینکه فورچونه در ابتدای این فصل برای تروا بازی کرده و بعد از آن به تراکتور پیوسته است، طبق قوانین هر بازیکن در یک فصل تنها برای دو تیم مختلف می‌تواند بازی کند درنتیجه تنها گزینه برای این مهاجم 30 ساله تروا خواهد بود.

انتقال قرضی میمبلا
حالا ویلیان میمبلا، تنها خارجی حاضر در اردوی تراکتور است اما یکی از رسانه‌های پرو از احتمال بازگشت او به کشورش خبر داده تا شاید تیم تبریزی نیم‌فصل دوم را بدون لژیونر آغاز کند. سایت لیبرو پرو در این باره می‌نویسد: «‌ویلیان میمبلا که هم‌اکنون در تیم تراکتور ایران توپ می‌زند، مورد توجه تیم اسپورت بویز قرار گرفته و ممکن است به‌صورت قرضی راهی این تیم شود. اسپورت بویز تصمیم دارد تیمش را برای فصل جدید لیگ پرو تقویت کند و میمبلا یکی از نفراتی است که برای این منظور در‌نظر گرفته است.البته انتقال قطعی او با توجه به اینکه تا سال 2022 با این تیم ایرانی قرارداد دارد، دشوار است و ممکن است این تیم برای 6 ماه و به‌صورت قرضی او را به‌خدمت بگیرد. این بازیکن در لیگ ایران 12‌بار برای تیمش به میدان رفته و تنها هشت بازی در ترکیب اصلی بوده که به نسبت زمان حضورش در لیگ پرو برایش پیشرفت محسوب نمی‌شود و در این شرایط ممکن است دوباره به کشورش برگردد.»
مرجع : فرهیختگان