کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرانه آموزشی توسط شهرداری تامین شود

ایسنا , 26 دی 1398 ساعت 9:20

گروه جامعه: استاندار قم با تأکید بر اینکه شورای آموزش‌وپرورش نباید در مورد بحث‌های حقوقی نظر تفصیلی بدهد، گفت: شهرداری موظف است سرانه آموزشی  شهر قم را تأمین کند و آن را در اولویت قرار دهد.


بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، گفت: چندین جلسه تخصصی در ارتباط به تخصیص زمین به آموزش‌وپرورش برگزارشده است.وی افزود: باید توافقات در جلسات تخصصی انجام شود و نباید دوباره مباحث تکراری در این جلسه مطرح شود. همچنین باید توجه داش که شورای آموزش‌وپرورش نباید در مورد بحث‌های حقوقی نظر تفصیلی بدهد.استاندار قم بیان کرد: شهرداری موظف است سرانه آموزشی  شهر قم را تأمین کند و آن را در اولویت قرار دهد. خیرین و نمایندگان مجلس هم پیگیر بوده و در این زمینه مساعدت‌های لازم را دارند درنتیجه اقدامات لازم برای تأمین زمین برای اختصاص به سرانه آموزشی باید صورت بگیرد.

وی گفت: 9 قطعه زمین با کاربردی آموزشی از سوی شهرداری تخصیص داده شده است؛ این زمین‌ها نیازی به مصوبه شورای آموزش‌وپرورش ندارد.گفتنی است احمد امیرآبادی فراهوانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شورا و شهرداری چنین اختیاری را ندارد که مصوبه‌ای داشته باشد که مسئولیت مالی زمین‌های با کاربری آموزشی را بپذیرد.احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در برنامه ششم معافیت عوارض شهرداری ممنوع بوده است، افزود: چنانچه مجلس بخواهد در بودجه سنواتی طرحی را مصوب کند باید به تصویب دوسوم نمایندگان برسد.وی با اشاره به طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان شهرداری قم از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد، 163 میلیارد پذیرفته‌شده اما مابقی که 800 میلیارد تومان است چه می‌شود.


کد مطلب: 195823

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/195823/سرانه-آموزشی-توسط-شهرداری-تامین-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir