به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۹۵۸۵
قوه قضائیه با هتاکان برخورد کند؛

اظهارنظر سیاسی، کار مداحان​ نیست

گروه سياسي:​ یک عضو مجمع روحانیون مبارز معتقد است که ورود به مباحث سیاسی و تاریخی و اظهارنظر در ارتباط با آن‌ها، کار مداحان نیست.
اظهارنظر سیاسی، کار مداحان​ نیست
حجت‌الاسلام والمسملین رضوی یزدی با بیان اینکه "اظهارنظر در مورد مطالب سیاسی، تاریخی بر روی منبر کار وعاظ و نویسندگان است"، افزود: کار مداحان خواندن متن اشعاری است که در ارتباط با اهل بیت انتخاب کرده‌اند و ورود به مباحث سیاسی و تاریخی کار آن‌ها نیست. وی با اشاره به مراسم‌ عزاداری همراه با مداحی که با حضور حضرت امام(ره) برگزار می‌شد، گفت: آقای کوثری یکی از روضه خوانان اهل بیت بود که در این قبیل مراسم حضور پیدا می‌کرد و با آنکه فردی روحانی بود، فقط به مداحی و روضه‌خوانی می‌پرداخت و از ورود به مسائل سیاسی و اظهارنظر در ارتباط با آن خودداری می‌کرد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در آستانه ماه محرم افزود: در سال‌های اخیر برخی مداحان از مرز مسئولیت‌های خود تجاوز کردند و به مسائل سیاسی و تاریخی ورود پیدا می‌کنند. من تصور می‌کنم آن‌ها از برخی از مراکز سیاسی و بنگاه‌های اجرایی، حمایت و گاه تحریک می‌شوند وگرنه مداحان به طور کلی علاقمند نیستند که به این‌گونه مسائل ورود پیدا کنند. رضوی یزدی با بیان اینکه "مداحان در ایام ماه محرم مناسب است که به خواندن اشعار و مصیبت‌های مرتبط با اهل بیت(ع) بپردازند"، اظهار کرد: اشعاری که برخی شاعران چون محتشم کاشانی و عمان سامانی در ارتباط با اهل بیت‌(ع)‌ سروده‌اند و برخی دیگر، اشعار خوبی در این زمینه محسوب می‌شوند و مناسب است که مداحان از این اشعار استفاده کنند و ورود آن‌ها به مسائل سیاسی و اظهارنظر در این‌گونه موارد دور از رسالت مداحان است.

وی با انتقاد از برخی از مداحان که زبان به ناسزاگویی باز می‌کنند، ادامه داد: در مسلک و شیوه ائمه اطهار فحش و اهانت جایی نداشته و کسانی که به مداحی اهل بیت(ع) می‌پردازند نیز باید بر اساس همین مسلک رفتار کنند و از اهانت، فحش و هتک حرمت افراد بپرهیزند.این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه "متأسفانه در کشور ما شیوه‌ای رواج پیدا کرده که برخی افراد از یک کانون قدرت حمایت و از سویی دیگر به دیگران اهانت می‌کنند و این حمایت از یک کانون قدرت برای آن‌ها مصونیت می‌آورد"، گفت: متأسفانه می‌بینیم که از سوی قوه قضائیه با اهانت و فحاشی که گاه از سوی برخی مداحان صورت می‌گیرد، برخوردی نمی‌شود، در حالی که قوه قضائیه باید بی‌طرف باشد و نباید نگاه کند که فلان مداح به کدام کانون قدرت وابسته است بلکه باید با هر کسی که جرمی انجام داده طبق قانون برخورد کند.
مرجع : ايسنا

ئن قلت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۱:۴۸
حدادیان ارضی و... شورش رو دراوردن. . . . (159613)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۲:۱۰
نگو جانم حدادیان سکته میکنه! (159626)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۳۴
برای یک مقاله در روزنامه ای بارها خط و نشان میکشند. ولی تریبون داران افراطی با خیال راحت هر چه بخواهند میگویند. (159665)
علی محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۴:۰۲
مداحی که مزد میلیونی می گیرد آبروی اهلبیت را هم می برد
اظهار نظرهای سیاسی بعضی مداحان سیاسی توطئه جدیدی است تا مردم مخصوصا جوانان را از پای منبر امام حسین ( ع ) فراری دهند موضوع گیری جناحی بعضی مدحان عربده کش موجب نفاق در عزادران حسینی می شود عزاداری که مربوط به دولت و هیچ حزب و گروهی نیست حتی خاص شیعه تنها نیست و غیر مسلمان ، مسیحی ، یهودی و زرتشتی هم برای شفاعت از ائمه در آن حضور می یابند
علمای دین هشدار هشدار هشدار
جلو دهن اینها را بگیرد (159679)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۴:۴۰
فعلا که سیاستمدارهای ما سعید حدادیان،ارضی شدن.....هرچی دلشون میخواد بخورد مردم ساده میدن (159696)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۵:۴۶
یه کسی به این مداحان ... حالی کنه که در سیاست دخالت نکنن . (159735)