به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۹۵۸۹۳

معرفی‌جذاب‌ترین‌تورهای‌طبیعت‌گردی‌از‌نظر‌ایرانیان

گروه گردشگری: یکی از چیزهایی که می‌تواند تجربه طبیعت گردی را برایتان حیرت‌انگیز سازد، شرکت در تورهای طبیعت گردی است. ازآنجایی‌که این تورها بسته به این‌که هر منطقه در کدام فصل از سال بهترین شرایط بازدید را دارد، برگزار می‌شوند، می‌توانند راهنمای مناسبی برای شما باشند. موارد زیادی در تعیین مقصد و انتخاب تور طبیعت گردی می‌تواند مؤثر باشد. یکی از مهم‌ترین این موارد، نظر دیگر افرادی است که چنین چیزی را پیش از این تجربه کرده‌اند. در ادامه این مطلب به معرفی جذاب‌ترین تورهای طبیعت گردی از نظر ایرانیان خواهیم پرداخت.
معرفی‌جذاب‌ترین‌تورهای‌طبیعت‌گردی‌از‌نظر‌ایرانیان
تور ماسال
 تور ماسال از جمله سفرهایی است که شما هم‌زمان می‌توانید کوهنوردی کنید و هم از طبیعت سبز اطرافتان لذت ببرید. ماسال از شهرهای بسیار زیبا در گیلان به شمار می‌رود که در ارتفاعات قرار گرفته است. درواقع معنای واژه ماسال نیز کوه­وار است. آب و هوای این منطقه در فصل‌های بهار و تابستان بسیار معتدل بوده و پاییز و زمستان سردی دارد. از ویژگی‌های تور ماسال می‌توان به بازدید از مناطق دیدنی از جمله کلبه‌های چوبی و شهر آبشار اشاره کرد که باید حتماً یک بار در زندگی‌تان آن را ببینید. در این منطقه غارهایی نیز وجود دارد که می‌توانید قندیل‌های بسیار کهن را در آن مشاهده کنید. شاید شنیده باشید که تور ماسال و به‌طورکلی این منطقه را خاص می‌نامند، چنین نام‌گذاری‌ای به این خاطر است که جزو معدود مناطق سرسبز و زیبای ایران است که می‌توانید در آن روی ابرها راه بروید.


تور یک روزه
تور یک روزه همان‌طور که از اسمش پیداست تجربه سفری یک روزه است که معمولاً مبدأ آن از تهران بوده و مقاصدی انتخاب می‌شود که فاصله کمی از تهران داشته باشند. البته در صورتی که مسافران درخواست دهند این امکان نیز وجود دارد که مبدأ تور یک روزه از شهر دیگری باشد. در چنین توری اقامت در هتل وجود ندارد. صرفاً استفاده از مناظر و اماکن دیدنی و همچنین صرف غذا در رستوران‌های باکیفیت است. تور یک روزه را می‌توانید به عنوان یک هدیه نیز ببینید. هدیه‌ای مناسب برای تولد دوستانتان برای این‌که یک روز زیبا و مفرح را برایشان بسازید. شرایط تور یک روزه بسته به خدماتی که ارائه می‌شود، متفاوت خواهد بود. چیزی که درباره تور یک روزه مشخص است، کوتاه بودن آن و در عین حال هیجان‌انگیز بودنش است چرا که در فرصت کوتاهی باید حجم زیادی از زیبایی را هضم کنید و لذت ببرید.

تور کویر مصر
تور کویر مصر یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگران داخلی است. این کویر در استان اصفهان واقع شده و از آب و هوای گرم و خشک برخوردار می‌باشد. برنامه تور کویر مصر بسته به توری که انتخاب می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد اما قطعاً بازدید از اماکن دیدنی‌ای همچون دریاچه نمک، آبشار نمکی پتاس، روستای مصر و پیاده‌روی بر روی شن‌های روان را در خود دارد. بسته به تعداد روزی که تور کویر مصر ارائه می‌کند، می‌توانید برای اقامت، خانه‌های روستایی آن منطقه را نیز تجربه کنید و خاطره‌ای حیرت‌انگیز برای خودتان بسازید. یکی از مهم‌ترین تفریحات تور کویر مصر، پیاده‌روی بر روی شن‌های روان آن با پای برهنه است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً تجربه کنید. به‌طور معمول برای رسیدن به کویر مصر مسیری 9 ساعته را با اتوبوس‌های تور کویر مصر پیش رو خواهید داشت. علاوه بر مقصدتان می‌توانید از تماشای مناظر زیبای اطرافتان نیز لذت ببرید.


تور طبیعت گردی
تور طبیعت گردی از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و این امکان برای شما وجود دارد که در چه فصلی چه مقصدی را انتخاب کنید. موارد زیادی برای برگزاری تور طبیعت گردی در نظر گرفته می‌شود. مواردی همچون آب و هوا، مسافت، تعداد روزهایی که قرار است طول بکشد. اینجا دیگر به سلیقه شما برمی‌گردد که کدام جغرافیای ایران را برای شرکت در تور طبیعت گردی انتخاب کنید. این تورها کیفیت و خدمات مختلفی را به شما ارائه می‌کنند که بسته به آن، از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار خواهند بود. در بیشتر تورهای طبیعت گردی، وعده صبحانه با شرکتی که تور را برگزار می‌کند خواهد بود و برای وعده‌های غذایی دیگر بهتر است چیزی با خودتان به همراه داشته باشید. البته که این روزها همه‌جا رستوران خوب می‌توانید پیدا کنید. برای اقامت نیز اگر تور شما بیشتر از یک روز باشد، تمهیدی برای اقامت شما اندیشیده شده است.

تور مرداب سراوان
تور سراوان، از جمله تورهای طبیعت گردی محبوب به شمار می‌رود چرا که این مرداب زیبا واقع در استان زیبای گیلان بوده و سرسبزی این استان هر انسانی را به خود جلب می‌کند. مرداب سراوان درست در وسط پارک جنگلی زیبایی به همین نام واقع شده و به رنگ سبز دیده می‌شود. با شرکت در تور مرداب سراوان علاوه بر بازدید از مرداب می‌توانید از دیگر امکانات تفریحی موجود در پارک جنگلی از جمله موتور چهارچرخ و پینت بال استفاده کنید. شرکت در تور برای سفر به سراوان به این خاطر است که هم سفری ایمن خواهید داشت و هم به لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه‌تر از سفر شخصی است. از جمله مدارک و وسایلی که برای شرکت در تور مرداب سراوان نیاز دارید می‌توان به کارت ملی، کفش پیاده‌روی، کوه پشتی، لباس اضافی، دارو، لیوان و البته دوربین عکاسی را به هیچ عنوان فراموش نکنید تا از زیبایی‌های بکر منطقه عکس بگیرید.


تور کویرگردی
تور کویرگردی، همان چیزی است که افراد علاقه‌مند به آرامش، دنبالش می‌گردند. افرادی که دلشان می‌خواهند ساعت‌ها سکوت و آرامش را تجربه کنند، بیش‌ترین کسانی هستند که در تور کویرگردی شرکت می‌کنند. علاوه بر این دسته از افراد، علاقه‌مندان به عکاسی نیز می‌توانند تجربه حیرت‌انگیزی داشته باشند چرا که مناظر زیبای کویر و همچنین غروب خورشید و ستارگانی که شب‌ها می‌درخشند از جمله سوژه‌های زیبایی هستند که در کویر دلبری می‌کنند. علاوه بر این موارد، تور کویرگردی به شما امکان انجام تفریحاتی همچون شترسواری، موتورسواری و رصد ستارگان را نیز فراهم می‌کند. تور کویرگردی از تنوع جغرافیایی نیز برخوردار است چرا که سرتاسر ایران می‌توانید کویرهای عجیب‌وغریب و البته زیبا پیدا کنید که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. شرکت در تور کویرگردی برای آن‌هایی که دنبال هیجان می‌گردند هم خوشایند خواهد بود. خصوصاً تجربه شترسواری که هر جایی نمی‌توانید داشته باشید.
 
در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین تورهای طبیعت گردی از نگاه ایرانیان پرداختیم. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می‌توانید به سایت آژانس هواپیمایی کایت به نشانی www.kite.ir مراجعه کرده و یا با شماره 02175097700 تماس حاصل کرده و از راهنمایی کارشناسان مجرب تورهای طبیعت گردی کایت بهره‌مند گردید.