به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۹۵۹۷

وینتربرگ،دومین​جایزه فیلم​نوردیک​راشکارکرد

گروه فرهنگ وهنر: توماس وینتربرگ، کارگردان سرشناس دانمارکی با فیلم «شکار» جدیدترین ساخته‌اش موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جایزه فیلم نوردیک شد.
وینتربرگ،دومین​جایزه فیلم​نوردیک​راشکارکرد
فیلم «شکار» نماینده سینمای دانمارک در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار 2014 توانست جایزه 64 هزار دلاری جایزه فیلم نوردیک را کسب کند تا «وینتربرگ» پس از سال 2010 که با «زیردریایی» این جایزه را گرفت، تنها کارگردانی نام بگیرد که دوبار این جایزه را بدست آورده است. فیلم «شکار» در سال 2012 در جشنواره کن نامزد نخل طلای این رویداد سینمایی بود و در نهایت سه جایزه از جمله بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم معنوی را از آن خود کرد و «وینتربرگ» به همراه «لیندهولم» جایزه بهترین فیلمنامه را نیز از جوایز فیلم اروپا بدست آوردند. فیلم «شکار» روایتگر داستان معلمی است که پس از اتهام سوءاستفاده از کودکان، در پی اثبات بی‌گناهی و حفظ آبروی خویش است.

دیگر نامزدهای جایزه فیلم «نوردیک» شامل فیلم «عمیق» به کارگردانی «بالتازار کرماکور» (ایسلند)، «خوردن، خوابیدن، مردن» به کارگردانی «گابریلا پیچر»(سوئد)، «من متعلقم» ساخته «ژان هاگرد»(نروژ) و «با من خودمانی شو» از «سیمو هالینن» (فنلاند) می‌شوند. «وینتربرگ» که به همراه «لارس فون تریر» جنبش سینمایی "دوگما ۹۵" را بنیان گذاشت، فیلم‌های بلند «بزرگترین قهرمانان» (۱۹۹۶)، «جشن» (۱۹۹۸)، «دروغ سوم» (۲۰۰۰)، «همه‌چیز درباره عشق» (۲۰۰۳)، «وندی عزیز» (۲۰۰۵)، «یک مرد به خانه می‌آید» (۲۰۰۷)، «زیردریایی» (۲۰۱۰) و «شکار» (۲۰۱۲) را کارنامه سینمایی دارد.
مرجع : ايسنا