کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مواضع نیروهای دولتی در یمن

حمله موشکی حوثی‌ها ۹۰ کشته برجا گذاشت

29 دی 1398 ساعت 12:58

گروه بین‌الملل: حمله موشکی شامگاه روز شنبه حوثی‌ها به اردوگاه نظامی نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور تبعیدی این کشور در مارب واقع در ۱۲۰ کیلومتری شرق صنعا ده‌ها کشته برجای گذاشته است.


خبرگزاری اسوشییتدپرس به نقل از مقامات دولتی در بندر عدن، شمار کشته شدگان در این حمله موشکی را ۲۵ نفر اعلام کرده است؛ در حالی که تلویزیون عربستان در گزارشی از کشته شدن ۶۰ نفر در جریان این حمله خبر داده است. از سوی دیگر برخی منابع خبری اعلام کرده ان که در این حمله دو اردوگاه آموزشی نیروهای وفادار به منصور هادی در مناطق کوهستانی شمال شهر مارب هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته است.

این منابع شمار کشته شدگان حملات یاد شده را ۹۰ نفر و تعداد مجروحان را ۱۳۰ نفر اعلام کرده‌اند. این در حالیست که برخی منابع پزشکی در یمن اعلام کرده‌اند که با توجه به وخیم بودن وضعیت جسمانی برخی از مجروحان احتمال دارد شمال کشته شدگان این حادثه در ساعات آینده افزایش یابد. حوثی‌ها در حالی به اردوگاه و پایگاه نیروهای دولتی در یمن حمله کرده‌اند که نظامیان وفادار به دولت تبعیدی این کشور و تحت حمایت عربستان سعودی به تازگی مواضع شبه نظامیان نزدیک به ایران را در شرق صنعا هدف حملات خود قرار داده بودند. این حملات چند ماه پس از فروکش کردن خشونت‌ها در صنعا و مناطق اطراف آن بار دیگر به تشدید ناآرامی و از سرگیری درگیر‌ها منجر شد.

به گفته منابع محلی حمله نیروهای دولتی به مواضع حوثی‌ها در شرق پایتخت یمن دست کم ۲۲ کشته از هر دو سوی مناقشه برجای گذاشته بود. خبرگزاری‌ها همچنین به نقل از سخنگوی نیروهای دولتی در بخش‌های غربی یمن اعلام کرده‌اند که در جریان درگیری‌های مسلحانه و تبادل آتش توپخانه میان دو طرف دست کم هفت نفر از جمله دو غیر نظامی روز شنبه در مناطق جنوبی بندر حدیده کشته شده‌اند. حوثی‌ها که از سوی تهران حمایت می‌شوند پس از سرنگون کردن دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری تبعیدی یمن در سال ۲۰۱۴ کنترل صنعا، پایتخت و بخش‌‌های بزرگی از شمال این کشور را در دست گرفتند.

مناقشه یمن پس از قدرت گرفتن حوثی‌ها و مداخله نظامی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به یک جنگ نیابتی میان تهران و ریاض در منطقه تبدیل شده است. جنگ داخلی در یمن که از آن به عنوان فقیرترین کشور جهان نام برده می‌شود تا کنون بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته و دست کم ۳ میلیون نفر را در این کشور آواره کرده است.


کد مطلب: 195985

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/195985/حمله-موشکی-حوثی-ها-۹۰-کشته-برجا-گذاشت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir