به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۹۶۰۰۱

صباغیان:بازرگان به بنی‌صدر گفت از خود دفاع کن

گروه سیاسی: یک عضو نهضت‌ آزادی گفت‌: بنی‌صدر جنم‌ نداشت و از ترس اعدام شدن از خودش دفاع نکرد. به همین خاطر وقتی مرحوم بازرگان از بنی‌صدر پرسید که مگر زندانی شدن چه اشکالی دارد، او در جواب گفت از اعدام شدن می‌ترسد.
صباغیان:بازرگان به بنی‌صدر گفت از خود دفاع کن
هاشم صباغیان با اشاره به حضور اعضای نهضت‌ آزادی در مجلس اول به اعتمادآنلاین گفت: نهضت‌ آزادی پنج نماینده در حوزه تهران داشت و به همین دلیل اقلیت بودیم، اما فعالیت پررنگی داشتیم. اعضای مجلسی نهضت‌ آزادی مهندس بازرگان بود، من بودم، همچنین آقایان سحابی و چمران و دکتر یزدی هم از لیست نهضت به مجلس رسیدند. آقای معین‌فر نیز در لیست انجمن مهندسان بود و آقای صدر حاج‌سیدجوادی به عنوان نماینده مردم قزوین انتخاب شدند. همچنین قبل از اینکه مجلس کارش را شروع کند ما قرار گذاشتیم در انتخابات هیات‌رئیسه از آقای بازرگان حمایت کنیم.
 
وزیر کشور دولت مهدی بازرگان در ادامه سخنانش، با اشاره به اینکه روز رأی‌گیری برای عزل بنی‌صدر یکی از روزهای خاص مجلس اول بود، گفت: قبل از جلسه ما با آقای بنی‌صدر دیدار داشتیم که حرف‌هایی رد و بدل شد. یادم می‌آید مهندس بازرگان به او گفت بهتر است از وقت 2ساعته برای دفاع خود استفاده کند که بنی‌صدر در جواب گفت از این می‌ترسد که زندانی شود. بنی‌صدرجنم‌ نداشت و از ترس اعدام شدن از خودش دفاع نکرد. به همین دلیل وقتی مرحوم بازرگان از بنی‌صدر پرسید که مگر زندانی شدن چه اشکالی دارد، او در جواب گفت از اعدام شدن می‌ترسد.  صباغیان افزود: جالب این است که آقای بازرگان گفت اگر به کار خودت اعتقاد داری‌، نباید از اعدام بترسی. مگر تو مسلمان نیستی و مگر قرار نیست یک روزی بمیری؟ اما بنی‌صدر از این جنم‌ها نداشت. درباره روز رأی‌گیری هم به خاطر دارم گلدانی می‌آوردند تا رأی‌ها را درون آن بیندازیم اما آن آقایی که این کار را انجام می‌داد چند برگه را جابه‌جا کرد. همچنین شمارش رأی‌ها هم بدون هیچ نظارتی صورت پذیرفت.