به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۱۹۶۰۶۸
تغییر در نحوه میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ آسیا

تیم‌های ایرانی: خارج از خانه بازی نمی‌کنیم

گروه ورزشی: سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود مبنی بر نحوه میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را اعلام کرد اما باشگاه‌های ایران تاکید کرده‌اند، فقط در شرایطی حاضر به حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند که از رقبای خود در ایران میزبانی کنند.
تیم‌های ایرانی: خارج از خانه بازی نمی‌کنیم
براساس اعلام یک منبع آگاه در کنفدراسیون آسیا، برخلاف روال همیشگی، مصوبه کمیته مسابقات با تغییراتی جدی مواجه شده و لغو تمامی میزبانی های داخلی منتفی شده است. میزبانی باشگاه های ایرانی در مرحله حذفی (پلی آف) به کشور ثالث واگذار شده است. شهر دوحه قطر در تاریخ 25 ژانویه میزبان دیدار تیم های شهر خودرو و استقلال خواهد بود. میزبانی باشگاه های ایرانی برای مسابقات دور گروهی، به دیدارهای برگشت این مرحله منتقل می شود. این باشگاه ها در تمام بازی های رفت میهمان حریفان به شمار می روند. با توجه به این مصوبه که امروز به طرف ایرانی به صورت رسمی اعلام شده، عملا میزبانی در دور حذفی به کشور ثالث منتقل خواهد شد؛ اما در مرحله گروهی، این موضوع توسط دبیرخانه بررسی خواهد شد. گفته می‌شود دیدارهای استقلال و شهر خودرو در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا روز جمعه و شنبه پیش رو به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد.

پاسخ به نامه AFC بدون یک سانتیمتر عقب نشینی
موضع چهار باشگاه: خارج از خانه بازی نمی‌کنیم

باشگاه های ایران تاکید کرده اند، فقط در شرایطی حاضر به حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هستند که از رقبای خود در ایران میزبانی کنند.
 به گزارش "ورزش سه"، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال در پی ارسال نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تیم های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا امروز جلسه ای با  حضور مسولان فدراسیون و مدیران عامل باشگاههای پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو در محل فدراسیون برگزار شد. در این نشست نامه باشگاهها در پاسخ به نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا تهیه شد که متن آن  به شرح ذیل است:
 
با عنایت به نامه مورخ 20 ژانویه دبیرکل کنفدراسیون خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال، جلسه ای امروز تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات به شرح ذیل به اطلاع کنفدراسیون خواهد رسید؛
 1- به اطلاع می رساند باشگاههای ایرانی با این استدلال که هیچ دلیل قانونی برای سلب حق میزبانی آنان وجود ندارد اعلام می کنند به هیچ عنوان میزبانی خود را به هیچ وجه به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران منتقل نمی کنند.
  2- کلیه باشگاههای ایرانی حاضر در مسابقات اعلام می کنند صرفا در شرایطی در مسابقات حاضر می شوند که کنفدراسیون به صورت رسمی اعلام کنند این باشگاهها از رقبای خود داخل سرزمین جمهوری اسلامی میزبانی می کنند.
  3- در صورت قبول شرایط فوق توسط کنفدراسیون، باشگاههای ایرانی صرفا تغییر زمان برگزاری مسابقات داخل تقویم برگزاری را می پذیرند.
 4- مدیران عامل باشگاههای ایرانی تقاضا دارند در اسرع وقت جلسه ای با رییس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کنند.
  
*** گفتنی است؛ در نامه دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال آمده بود:
  
* جناب آقای ابراهیم شکوری سرپرست محترم دبیرکلی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
* موضوع: مسائل ایمنی و امنیتی و برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 مرحله گروهی
 با سلام، با عنایت به رأی اخیر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مورخ 17 ژانویه 2020 که در تاریخ 19 ژانویه 2020 توسط کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصویب رسیده است موارد ذیل را اعلام می نماییم:
در حال حاضر تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در قطر به عنوان زمین بیطرف و در تاریخ 25 ژانویه 2020 در حال انجام است که مقرر بود در تاریخ 21 ژانویه سال 2020 به میزبانی باشگاه های ایرانی برگزار شود.
 برای مرحله آتی، در صورت صعود هر یک از باشگاههای ایرانی از مرحله پلی آف به مرحله گروهی به همراه دو باشگاه ایرانی دیگری که از پیش در مرحله گروهی حضور داشته اند، کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد می نماید تا تغییرات ذیل در بازی های خانگی باشگاه های ایرانی با هدف ایجاد فرصت های احتمالی بازی در داخل کشور ایران صورت پذیرد: 
 1- زمان بازی های خانگی باشگاه های ایرانی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا با بازی های خانگی باشگاه های رقیب جابجا خواهد شد و در کشور باشگاه های مقابل برگزار خواهد شد. به این معنا که بازی های روز یک، دو و سه در خارج از خانه برگزار خواهند شد.
 2- بخش اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا ارزیابی خود را از وضعیت موجود تا ماه مارس 2020 انجام خواهد داد. تاریخ دقیق بازدید متعاقباً اعلام خواهد شد.
 3- پیشنهاد فوق شامل تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد محل برگزاری مسابقات باشگاه های ایران و عربستان نمی گردد.
 از فدراسیون شما درخواست می گردد موافقت کتبی خود را با پیشنهاد فوق الذکر تا پایان روز اداری 20 ژانویه 2020 برای ما ارسال نماید. در صورت عدم دریافت پاسخ شما تا تاریخ ذکر شده این چنین در نظر گرفته می شوود که باشگاه های ایرانی بازی های خانگی خود را طبق برنامه مسابقات اخیر در زمین های بی طرف برگزار می نمایند. با تشکر از همکاری شما. مشتاقانه منتظر شرکت باشگاه های شما در مسابقات هستیم.
ارادتمند داتو وینزور جان
 دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا