کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تبعات شکست منچستریونایتد برابر لیورپول

فرهیختگان , 1 بهمن 1398 ساعت 9:11

گروه ورزشی: شکست منچستریونایتد برابر لیورپول اگر چه تقریبا قابل انتظار بود، اما با توجه به تساوی دو تیم در دیدار رفت در اولدترافورد حداقل انتظار هواداران یونایتد تکرار همین نتیجه در زمین حریف بود، اما تیم کلوپ به قدری خوب بازی کرد که شانسی برای حریف باقی نگذاشت و با برتری 2 بر صفر برابر رقیب و دشمن دیرینه یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام خود نزدیک شد.


هواداران برای این شکست بیشتر از همه مدیران باشگاه را مقصر می‌دانند و معتقدند اشتباهات آنها در سال‌های اخیر باشگاه را به این روز انداخته است.از سوی دیگر لیورپول که مدت‌هاست در حسرت قهرمانی در لیگ برتر است بالاخره خود را در نزدیک‌ترین حالت ممکن به جام می‌بیند و تصور اینکه تیمی از لیورپول جام را بالای سر ببرد بسیار سخت است. آنها حالا فقط به دنبال شکستن رکوردها هستند و البته دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان.

اخراج مدیران یونایتد
پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن، مربیان بعدی یونایتد نتوانستند جای خالی او روی نیمکت را پرکنند و انتخاب‌های غلط سران باشگاه و البته خریدهای ناکام سبب شد تا این تیم نه‌تنها از بین مدعیان قهرمانی در لیگ کنار برود بلکه حتی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیز دچار مشکل شود.گری نویل، اسطوره باشگاه که در طول 19 سال حضورش در این باشگاه 20قهرمانی را تجربه کرده ، معتقد است اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه در ناکامی‌های چند سال اخیر نقش اصلی را دارد و معتقد است همین حالا هم برای اخراج کردن او دیر است: «باورم نمی‌شود با چنین سرمایه‌گذاری‌هایی که در 6 هفت سال اخیر در باشگاه انجام شده، تیم در زمین بازی چنین نتایجی بگیرد. چند روز پیش در آماری دیدم یونایتد دومین تیم دنیا از لحاظ دستمزد بازیکنان است. این تیمی است که آنها ساخته‌اند و در اختیار دارند که این نتایج غیرقابل قبول است. من نمی‌توانم مالکان باشگاه را تغییر دهم.هیچ‌کس دیگری هم توانایی انجام این کار را ندارد، اما نمی‌دانم چرا آنها به چنین مدیرانی اعتماد می‌کنند. در زمان الکس فرگوسن تیم همیشه مدعی قهرمانی بود اما با وجود هزینه‌های انجام شده در سال‌های اخیر، باشگاه نتایج خوبی در زمین نگرفته و به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاری‌ها به هدر رفته و حاصلی نداشته است.»

نویل در ادامه از محاسن این افراد می‌گوید، اما معتقد است برآورد مدیریت باشگاه منفی بوده است: «البته نباید از این نکته غافل شد که آنها در بخش‌های اقتصادی و درآمدزایی عملکرد خوبی داشته‌اند اما چیزی که یونایتد الان به آن نیاز دارد خرید بازیکنان بزرگ و تاثیرگذار است تا تیم از شرایط فعلی خارج شود. باید هر چه سریع‌تر این کارها انجام شود.»او همچنین درباره خریدهای این فصل سولشر می‌گوید: «دنیل جیمز بازیکنی است که در مسیر پیشرفت قرار دارد و آینده خوبی دارد اما به نظر من باید گزینه سوم یا چهارمی هم برای بازی در پست وینگر باشد. شما به نفراتی چون رحیم استرلینگ، ریاض محرز و برناردو سیلوا نگاه کنید. در سطحی به مراتب بالاتر از جیمز قرار دارند و به نظرم یونایتد به چنین بازیکنانی نیاز دارد. فن‌بیساکا هم مدافع خوبی است اما در همین دیدار برابر لیورپول بیشتر دور خودش می‌چرخید و دقیقا نمی‌دانست چه‌کار باید انجام دهد. حریف از سمت راست یونایتد حملات زیادی انجام داد و به خوبی از سردرگمی فن‌بیساکا استفاده کرد.»

لیورپول و رکوردهایش
در سوی دیگر زمین اوضاع کاملا متفاوت پیش می‌رود. لیورپول رکورد بهترین شروع تاریخ را با 21 برد در 22 مسابقه به دست آورده و حالا 9 رکورد دیگر را نیز در ادامه می‌تواند به نام خود ثبت کند. رکورد بیشترین برد خانگی پیاپی که با 20 برد در اختیار سیتی است و قرمزها تنها دو برد با آن فاصله دارند. البته آنها تاکنون 13 برد پیاپی در لیگ داشته‌اند که 6 مورد با رکورد سیتی در سال 2017 فاصله دارد. رکورد شکست‌ناپذیری در لیگ نیز که در اختیار آرسنال است در دسترس شاگردان کلوپ است.برخی رکوردها نیز باید در پایان فصل شکسته شوند. ازجمله کمترین باخت در طول فصل که آرسنال در فصل 2004-2003 بدون باخت قهرمان شد، بیشترین برد در یک فصل(سیتی 2019-2018 با 32 پیروزی)، بیشترین امتیاز در طول فصل(سیتی 2018-2017 با 100 امتیاز) که لیورپولی‌ها با برتری در تمام دیدارها می‌توانند 112 امتیازی شوند، بیشترین برد خانگی در طول فصل که هفت برد تا رسیدن به آن فاصله دارند، بیشترین برد خارج از خانه که با کسب هشت پیروزی دیگر در زمین رقبا به رکورد 17 برد سیتی فصل 2018-2017 می‌رسند و همچنین رکورد بیشترین روزهای بدون شکست در لیگ که اگر تا 23 ژوئن 2020 به رقبا نبازند به رکورد 537 روز شکست‌ناپذیری آرسنال در دو فصل 2004-2003 و 2005-2004 می‌رسند.


کد مطلب: 196079

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/196079/تبعات-شکست-منچستریونایتد-برابر-لیورپول

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir