کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اشرف غنی در هواپیما چه کتابی می خواند

1 بهمن 1398 ساعت 11:51

گروه بین الملل: در تصویری که دفتر رئیس جمهوری اسلامی افغانستان توسط حساب رسمی این دفتر در توییتر منتشر کرد، اشرف غنی را مشغول مطالعه در هواپیما به مخاطبان نشان می‌دهد.


به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز صفحه رسمی دفتر ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در توییتی که منتشر کرد، تصویری از محمد اشرف غنی رئیس جمهور این کشور گذاشت که داخل هواپیما و در حالی که عازم اجلاس داوس 2020 سوئیس است، مشغول مطالعه یک کتاب است.

 

کتابی که در تصویر در دستان رئیس جمهور این کشور است، تاریخ بیهقی با تصحیح جعفر مدرس صادقی است که نشر مرکز آن را منتشر کرده است.
براساس این گزارش تاریخ بِیهَقی یا تاریخ مسعودی نام کتابی نوشتهٔ ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی است که موضوع اصلی آن تاریخ پادشاهی مسعود غزنوی و دودمان غزنوی است. این کتاب علاوه بر تاریخ غزنویان، قسمت‌هایی دربارهٔ صفاریان، سامانیان و دورهٔ پیش از برآمدن و پادشاهی محمود غزنوی دارد. نسخهٔ اصلی کتاب حدود ۳۰ جلد بوده که به دستور مسعود غزنوی بخش زیادی از آن از بین رفته‌است و از این کتاب امروزه مقدار کمی (حدود پنج مجلد) بر جای مانده‌ است.

از این اثر تاریخی تصحیح‌های مختلفی در بازار کتاب موجود است که تصحیح جعفر مدرس صادقی، ویرایش داستانی‌تر و روان‌تری دارد که برای نسل جوان این تصحیح توصیه می‌شود. تصحیحی که نقطه‌گذاری شده و با استفاده از نشانه‌های سجاوندی خواناتر شده که تصحیح روان‌تر و بهتری است.


کد مطلب: 196106

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/196106/اشرف-غنی-هواپیما-کتابی-می-خواند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir