کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: «شکوفایی بی‌سابقه» در اقتصاد آمریکا

1 بهمن 1398 ساعت 17:43

گروه بین‌الملل: رئیس‌ جمهوری آمریکا، در سخنرانی اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، معروف به مجمع داووس، در سوئیس اعلام کرد اقتصاد آمریکا به «شکوفایی بی‌سابقه‌ای» رسیده است.


دونالد ترامپ که به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه سخنرانی می‌کرد، گفت در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، هفت میلیون شغل جدید ایجاد شده است: «در دولت قبلی (به ریاست باراک اوباما) ما ۶۰ هزار واحد تولیدی را از دست دادیم، اما در دولت کنونی ۱۲ هزار واحد تولیدی در آمریکا وارد عرصه شدند.» وی همچنین به توافقات تجاری آمریکا با چین، کانادا و مکزیک اشاره کرده و گفت که «این توافقات مدلی برای قرن ۲۱ هستند». آمریکا اختلاف تجاری چشمگیری با این کشورها، خصوصا چین داشت و توافقاتی برای افزایش صادرات آمریکا به این کشورها امضا شده است. وی گفت بیکاری و وضعیت مردم آمریکا بهتر شده است. نرخ بیکاری در دوران ریاست جمهوری ترامپ از ۵ درصد به ۳.۶ درصد کاهش یافته است.

 ترامپ با اشاره به اینکه «آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است» افزود: «هیچ جایی بهتر از ایالات متحده برای سرمایه‌گذاری در جهان وجود ندارد.»
او همچنین در کنایه به گرتا تونبرگ، فعال ۱۷ ساله مدافع محیط زیست گفت: «باید از منادیان ابدی بدبختی دوری جوییم و پیش‌بینی آخرالزمانی آنها را نپذیریم.» تغییرات آب و هوایی موضوع اصلی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس خواهد بود. کاخ سفید اعلام کرده رئيس جمهوری آمریکا در این سفر با سران کشورهای سوئيس، پاکستان و عراق و همچنین با رئيس کمیسیون اروپا دیدار خواهد کرد.

سفر ترامپ در حالی انجام شده است که جلسه بررسی استیضاح او در مجلس سنا از امروز آغاز می شود. برخی از صاحبنظران بر این باور بودند که رئیس جمهوری آمریکا به دلیل آغاز محاکمه اش در مجلس سنا سفر خود به داووس را لغو خواهد کرد. اما نزدیکان رئیس جمهوری ایالات متحده تاکید کرده اند که تمرکز دونالد ترامپ بر روی انجام وظایفش به عنوان رئیس‌جمهوری است. ترامپ قرار است روز چهارشنبه به واشنگتن بازگردد. مجلس سنای آمریکا قرار است روز سه‌شنبه بررسی استیضاح دونالد ترامپ به دلیل «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» را آغاز کند. 


کد مطلب: 196163

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/196163/ترامپ-شکوفایی-بی-سابقه-اقتصاد-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir