کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آب پاکی AFC روی دست ایران؛ میزبانی پَر

1 بهمن 1398 ساعت 20:00

گروه ورزشی: کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تیم‌های استقلال و شهرخودرو به جای ایران باید در امارات مقابل نمایندگان کویت و بحرین میزبانی کنند.


به گزارش ایسنا،این تصمیم AFC در حالی است که پیش از این قرار بود استقلال با الکویت در تهران و شهرخودرو با الرفاع در مشهد دیدار کنند اما AFC در تصمیمی جانبدارانه و غیرورزشی، حق میزبانی را از تیم‌های ایرانی سلب کرد. AFC دوشنبه ۳۰ دی پیشنهاد کرده بود که دیدارهای پلی‌آف نمایندگان ایران در قطر برگزار شود که با مخالفت ایرانی‌ها روبرو شد.در ادامه، سه‌شنبه شب کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه تصمیمات غیر ورزشی، این بازی‌ها را به خاک امارات منتقل کرده است. البته این احتمال وجود دارد که کشور قطر میزبانی از تیم‌های ایرانی را نپذیرفته باشد.نکته جالب‌تر این است که به نظر می‌رسد AFC به درخواست تضمین ایران برای برگزاری دیدارهای مرحله گروهی و بازی برگشت تیم‌های ایرانی در خاک ایران هیچ اشاره ای نکرده و احتمالا قصد ندارد چنین تعهدی بدهد. اکنون باید دید تیم‌های ایرانی که دوشنبه در نامه‌ای به AFC اعلام کردند که به هیچ وجه حاضر به میزبانی در خارج از ایران نیستند و از حق میزبانی خود کوتاه نمی‌آیند، چه واکنشی نسبت به این موضوع خواهند داشت.

استقلال در دبی، شهرخودرو در شارجه
به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه ای‌اف‌سی اعلام کرد تیم‌های ایرانی در فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا میزبان نخواهند بود و این مسئله با اعتراض شدید وزارت ورزش، فدراسیون و هر چهار تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها همراه بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ کرد. طبق رای جدیدی که AFC داشت، تصمیم گرفته شد تا تیم‌های ایرانی در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان میزبان و در دور رفت مهمان و مرحله پلی‌آف مهمان باشند ولی این مسئله نیز دوباره با اعتراض همراه شد.
 
با وجود اینکه ساعاتی قبل اعلام شد نمایندگان هر چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان به همراه ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به زودی دیداری با شیخ سلمان، رئیس AFC خواهند داشت و شانس میزبانی دوباره به تیم‌های ایرانی برمی‌گردد، اما دقایقی قبل سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نظری برخلاف خواسته تیم‌های ایرانی حاضر در مرحله پلی‌آف اعلام کرد. بنابر اعلام سایت AFC ، نخستین مسابقه تیم‌های استقلال و شهرخودرو ایران در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در روز شنبه، پنجم بهمن‌ماه خواهد بود ولی محل میزبان این دو تیم در کشور امارات است.
 
بنابر اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم شهرخودرو ایران در ورزشگاه الشارجه امارات از تیم الرفاع بحرین میزبانی خواهد کرد و استقلال در دبی به مصاف الکویت می‌رود. AFC در تصمیمی خلاف نظر ایرانی‌ها اعلام کرد که شهرخودرو و استقلال در ایران میزبان نخواهند بود و روز شنبه باید در ورزشگاه‌های الشارجه و العویر در شهرهای شارجه و دبی امارات از تیم‌های الرفاع بحرین و الکویت کویت میزبانی کنند.
 
این رای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور قطعی گرفته شده ولی با این حال روی خروجی سایت AFC عنوان شده تیم شهرخودرو ایران در ورزشگاه امام رضا مشهد میزبان الرفاع بحرین است؛ اتفاق اشتباهی که موجب سردرگمی تماشاگران مشهدی و خوشحالی کوتاه مدت آنها شد. هرچه هست AFC به طور قطع و در فاصله چهار روز تا مسابقه تیم‌های استقلال و شهرخودرو ایران این رای را گرفته و دو تیم باید به امارات سفر کنند تا به ترتیب به مصاف الکویت و الرفاع بروند. همچنین فعلا ای‌اف‌سی اعلام کرده که بازی استقلال مقابل الکویت و شهرخودرو برابر الرفاع، ساعت ۱۱:۳۰ ظهر روز شنبه آغاز خواهد شد؛ زمانی که برای نمایندگان فوتبال ایران مناسب نیست و ممکن است دچار تغییر شود.


کد مطلب: 196164

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/196164/آب-پاکی-afc-روی-دست-ایران-میزبانی-پ-ر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir