به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۹۶۲۱۰

«بچه مهندس» ۲۵ ساله رمضانی می‌شود؟

گروه فرهنگ و هنر: فصل سوم "بچه‌مهندس" مقطع فارغ‌التحصیلی جواد را به تصویر می‌کشد؛ سریالی که احتمال دارد سریال رمضانی شبکه دو سیما باشد.
«بچه مهندس» ۲۵ ساله رمضانی می‌شود؟
"بچه‌مهندس" در قدم اول ماه رمضان دو سال قبل به تلویزیون آمد و ماجرای پرورشگاهی به نام "خانه خورشید" را مطرح کرد.شاید این ایام برای فصل سوم این مجموعه تلویزیونی نیز دوباره تکرار شود؛ چرا که این سریال یکی از گزینه‌های شبکه دو برای ماه مبارک رمضان است.علی غفاری کارگردان این سریال تلویزیونی از روزهای پایانی فیلمبرداری "بچه‌مهندس"3 خبر داد و گفت: فکر می‌کنم تقریباً 15 درصد از کار باقی‌مانده و ان‌شاءالله تا قبل از پایان سال، فیلمبرداری این فصل به پایان برسد.او درباره زمان پخش این سریال گفت: فصل سوم "بچه مهندس" یکی از گزینه‌های ماه مبارک رمضان است اما به تصمیم مدیران شبکه و سیما در چیدمان کنداکتور رمضانی تلویزیون برمی‌گردد.البته پیش از این سعید سعدی هم در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم به این نکته اشاره کرده بود که پیشنهاد ما به پخش شبکه 2 ایام ماه مبارک رمضان 1399 است اما بستگی به تصمیم خودشان دارد.

* باید منتظر بمانیم و ببینیم فصل سوم "بچه مهندس" و احتمالاً آخرین ایستگاه ماجراهای جواد، در کدام کنداکتور شبکه دو سیما، قرار خواهد گرفت؛ آیا همچون فصل اول رمضانی خواهد شد؟
گروه "بچه‌مهندس"3 این روزها در لوکیشن‌های متعدد تهران فیلمبرداری خودشان را دنبال می‌کنند؛ در بوستان ولایت بودند و در روزهای آینده به لوکیشنی در حوالی پاسداران می‌روند.این سریال، کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیتی به نام «جواد جوادی» را مطرح می‌کند که به تعبیر کارگردان سریال، جواد یا کاراکتر "بچه‌مهندس" در این فصل، 25 ساله می‌شود و مقطع فارغ‌التحصیلی این شخصیت را به نمایش درمی‌آورد.حسن وارسته نویسنده فصل سوم «بچه مهندس» است و نقش جوادی را روزبه حصاری بازی می‌کند. روزبه حصاری پیش از این در سریال‌های "یادآوری" و "تاریکی شب روشنایی روز" هم به ایفای نقش پرداخته است.البته به تعبیر سعید سعدی، روزبه حصاری از دانش‌آموختگان مدرسه تیزهوشان است و تا حدودی شخصیت علمی‌اش با نقشی که در حال ایفای آن است، همخوانی دارد.

پیش از این تهیه‌کننده "بچه‌مهندس" درباره دنباله‌سازی سریال‌های تلویزیون و جذابیت فصل سوم این مجموعه، گفته بود: به نظرمن از فصل دوم و حتی اول "بچه‌مهندس" هم جذابیتش به مراتب بالاتر خواهد بود. هم فضای شاد دارد و هم تراژدی و جوابگوی هر سلیقه‌ای است. دنباله‌سازی اتفاق بدی نیست اما به شرط اینکه قصه داشته باشند و بتوانند مخاطب را جذب کنند؛ هر کار مطوّلی نمی‌تواند مخاطب را جذب کند؛ چون آب‌بستن به فیلمنامه و نداشتن کشش جذب مخاطب، آسیبی است که مخاطب را دلزده می‌کند. ما سعی‌ کرده‌ایم مخاطب با تماشای فصل سوم،‌ هم نکات آموزنده دریافت کند و هم به تنوع ساخت سریال پی ببرد. در واقع کیفیت و کمیت توأمان پیش می‌رود؛ از پژوهش و تحقیق فیلمنامه‌ای غفلت نکردیم.

چه برنامه‌های تلویزیونی دیگر زنده پخش نمی‌شود؟/ روابط عمومی صداوسیما: کم‌کردن برنامه‌های زنده برای افزایش غنای محتوایی برنامه‌هاست
سریال 35 قسمتی "بچه‌مهندس" 45 دقیقه‌ای است؛ در کنارِ روزبه حصاری بازیگر جوادی و شخصیت اصلی داستان، فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری، سیدمهرداد ضیایی،کاوه سماک‌باشی، فرناز رهنما، شیوا خسرومهر و... از بازیگران جدیدی‌اند که در فصل سوم "بچه مهندس" حضور دارند.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: سریال