به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۹۶۲۱۹

اعلام زمان تحویل پلاسکو جدید به کسبه

گروه جامعه: معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به این‌که عوارض پروانه نکته اصلی اختلاف‌نظر بین بنیاد به عنوان سازنده پلاسکو و شهرداری منطقه است، گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم در سالگرد بعدی پلاسکو در سال ۱۳۹۹ این ساختمان را ساخته شده به کسبه تحویل دهیم.
اعلام زمان تحویل پلاسکو جدید به کسبه
منوچهر خواجه دلویی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ آخرین وضعیت ساخت‌وساز در ساختمان پلاسکو و اختلافات با شهرداری اظهار کرد: ساخت وساز در ساختمان پلاسکو هیچ مشکلی ندارد و به صورت شبانه‌روزی در این ساختمان کار و فعالیت انجام می‌شود. براین اساس تا فروردین‌ سال آینده اسکلت ساختمان پلاسکو به صورت کامل ساخته می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و همه برنامه‌ریزی‌ها برای افتتاح پلاسکو و تحویل مغازه‌های آن به کسبه آسیب دیده در دی‌ماه سال آینده و همزمان با سالگرد بعدی پلاسکو است.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اختلاف‌نظرتان با شهرداری منطقه سر چه موضوعی است و این‌که گفته می‌شود عوارض باید پرداخت کنید و مشکل شهرداری با شما سر این موضوع است را چگونه می‌خواهید حل کنید؟ گفت: مساله‌ پروانه پلاسکو از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد. موضوع اصلی عوارض پروانه است که از دید ما پلاسکو حقوق مکتسبه بوده و قرار است مثل قبل ساخته شود؛ بنابراین نباید عوارضی از آن گرفته شود.

خواجه‌دلویی گفت: براساس مصوبه کمیسیون ماده پنج و مصوبه شورای تامین استان نباید از پلاسکو عوارضی دریافت شود و ساخت‌وساز آن باید به صورت رایگان انجام شود، اما شهردار منطقه می‌گوید عوارض باید از ما دریافت شود.معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که اگر همه مصوبات شما را از پرداخت مالیات پلاسکو معاف کرده‌اند، چرا شهردار منطقه اصرار بر پرداخت آن دارد؟ اظهار کرد: شهرداری منطقه منابع خودش و موضوع خودش را می‌بیند و می‌گوید باید برای معاف شدن از پرداخت عوارض و ساخت پلاسکو به صورت رایگان این موضوع در شورای شهر تهران تصویب شود. البته در این زمینه جلسه و مذاکراتی با اعضای شورای شهر داشته‌ایم اما وقتی کمیسیون ماده پنج مصوبه‌ای ابلاغ می‌کند در واقع رییس شورای شهر تهران نیز به عنوان عضو در آن جلسه بوده و این مصوبات ابلاغ شده است.

خواجه‌دلویی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا با توجه به وجود این اختلافات بین بنیاد مستضعفان و شهرداری منطقه درباره پرداخت مالیات پلاسکوی جدید، چه کاری انجام می‌دهید و آیا به اجبار آن را پرداخت خواهید کرد؟ گفت: اجباری به پرداخت عوارض در این زمینه نداریم و هم ‌اکنون در حال مذاکره و رایزنی هستیم. امیدواریم این مساله به خوبی حل شود.دو روز از سومین سالگرد پلاسکو می‌گذرد و کسبه همچنان منتظرند ببینند بنیاد مستضعفان به عنوان مالک و سازنده این ساختمان می‌تواند به آخرین وعده خود مبنی بر ساخت پلاسکو در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ عمل کند و اختلافاتش را با شهرداری حل خواهد کرد یا آنکه تاریخ‌های دیگری برای افتتاح پلاسکوی جدید از سوی مسئولان بنیاد مستضعفان و دیگر مسئولان اعلام خواهد شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: پلاسکو