به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۱۹۶۲۲۰

قول وزیر ایرانی برای بازسازی مدارس در سوریه!

گروه جامعه: وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: همکاری‌های دوجانبه میان ایران و سوریه در حوزه آموزش‌ و پرورش، به شکل‌گیری فرهنگ مشترک میان دو ملت کمک می‌کند و به همین منظور آماده مشارکت در بازسازی واحدهای آموزشی این کشور هستیم.
قول وزیر ایرانی برای بازسازی مدارس در سوریه!
محسن حاجی‌میرزایی در بدو ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران از آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی واحدهای آموزشی سوریه که در اثر  جنگ آسیب‌دیده است، خبر داد.وی اظهارداشت: با توجه به تجربیات ایران در زمینه بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز واحدهای آموزشی که در جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام، دچار خسارات فراوان شده بود، آماده همکاری و انتقال تجربیات به دوستان سوری در این زمینه هستیم.وزیر آموزش‌ و پرورش که پس از تصدی مسوولیت وزارت آموزش‌ و پرورش، سوریه را به‌عنوان اولین مقصد خارجی خود برگزیده است، از تولید محتوای آموزشی و تربیت‌معلمان به‌عنوان زمینه‌های همکاری میان تهران و دمشق نام برد. حاجی میرزایی تصریح کرد: همکاری‌های دوجانبه میان ایران و سوریه در حوزه آموزش‌وپرورش، به شکل‌گیری فرهنگ مشترک میان دو ملت می انجامد که بی‌شک، پایگاه اصلی مکتب مقاومت اسلامی هستند.

وزیر آموزش‌ و پرورش جمهوری اسلامی ایران سه‌ شنبه‌ شب در رأس هیاتی از این وزاتخانه برای انجام سفری سه‌ روزه به سوریه، وارد دمشق شد و در فرودگاه دمشق مورد استقبال دارم طباع معاون وزیر آموزش‌ و پرورش سوریه و جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق قرار گرفت.دیدار با عماد العزب وزیر آموزش و پروش سوریه، نخستین برنامه کاری حاجی میرزایی و هیات همراه وی در این سفر است، قرار است دو طرف درباره بندهای تفاهم‌نامه‌ای که در پایان این سفر، میان وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش دو کشور امضا شود، گفت گو کنند. همچنین وزیر آموزش‌ و پرورش کشور در این سفر با عماد خمیس نخست وزیر، حموده صباغ رییس مجلس و بسام ابراهیم وزیر آموزش عالی سوریه دیدار و گفت و گو می کند. بازدید از موزه مدرسه سوریه و مجتمع آموزش امام خمینی (ره) در دمشق و زیارت مرقدهای مطهر حضرات زینب کبری و رقیه خاتون (س) از دیگر برنامه های کاری حاجی میرزایی و هیات همراه وی است.
مرجع : ایرنا