به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۹۶۳۰۶

قیمت "طلا"ی جهانی منتظر یک تلنگر!

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا بودند با وجود نگرانی‌ها نسبت به شیوع بیماری مرگبار در چین، کاهش پیدا کرد.
قیمت "طلا"ی جهانی منتظر یک تلنگر!
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵۷ دلار و ۳۷ سنت رسید.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۵۵۷ دلار ایستاد.نگرانیهای فزاینده نسبت به شیوع یک ویروس کرونای جدید در چین، از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. با بیش از ۵۰۰ مورد ابتلا و ۱۷ مورد مرگ که در چین تایید شده است، سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه درباره اعلام وضعیت اضطراری جهانی بر سر شیوع این بیماری تصمیم خواهد گرفت.ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در دیلی فارکس در این باره گفت: به نظر می‌رسد بازار طلا انگیزه ای برای حرکت در هیچ جهتی ندارد حتی شیوع ویروس کرونا هم به طلا، روند صعودی معنی داری نبخشیده است. با این حال اگر سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری جهانی اعلام کند، بازار ممکن است نگران تکرار دوران اپیدمی سارس شود که تاثیر اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت و طلا ممکن است در واکنش به این موضوع، بالا رود.اپیدمی سارس در سال ۲۰۰۳-۲۰۰۲ که یک ویروس کرونای جدید بود و شیوع آن در چین آغاز شد، حدود ۸۰۰ نفر را در جهان به کشتن داد.طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن برای دارایی سرمایه گذاران تبدیل می شود.

بر اساس گزارش رویترز، چین تا چند روز دیگر به استقبال سال نوی چینی می رود که فرصت مناسبی برای خرید طلا به شمار می رود اما سرمایه گذاران نگران تهدید گسترش بیماری با سفر صدها میلیون چینی در طول تعطیلات سال نو هستند.موضوع دیگری که مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد، نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا به ریاست کریستین لاگارد است.وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هراونس طلا برای تحویل فوری از آنجا که نتوانسته از مقاومت در سطح ۱۵۶۴ دلار عبور کند، ممکن است حمایت در سطح ۱۵۴۵ دلار و ۹۶ سنت را دوباره بیازماید.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۴۷۸ دلار و ۲۴ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افت کرد و به ۱۷ دلار و ۷۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۰۰۲ دلار و ۱۳ سنت معامله شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا