به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۱۹۶۳۲۳

مقایسه خدمات زندگی در کشورهای کانادا و آمریکا

گروه گردشگری: پرسشی که ذهن بسیاری از خریداران بلیط هواپیما خارجی را به خود مشغول کرده است این است که زندگی در کانادا بهتر است یا آمریکا. در واقع این پرسش به عنوان قدیمی‌ترین بحث در بین این دو ملت وجود داشته و انتخاب را برای خریداران بلیط هواپیما کانادا و بلیط هواپیما آمریکا دشوار ساخته است.
مقایسه خدمات زندگی در کشورهای کانادا و آمریکا
 از نظر هر دو کشور کانادا و آمریکا، کشور خودشان مناسب‌ترین مکان برای زندگی است و این دیدگاه را سالیان طولانی حفظ کرده‌اند. برای خریداران بلیط هواپیما خارجی باید بگوییم که هیچ کشوری در حالت کلی درباره تمامی حقوقی که سایر کشورها به مهاجران پیشنهاد می‌دهند خبر ندارد.
 
در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و به مقایسه زندگی در این دو کشور بپردازیم، در نتیجه بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای خرید بلیط هواپیما آمریکا و یا بلیط هواپیما کانادا این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید با توجه به شرایط زندگی خود و علایقی که دارید بهترین کشور را برای ادامه زندگی انتخاب کنید.
 
تولد نوزاد
همانطور که می‌دانید مادر شدن یکی از بهترین هدیه‌های خداوند است. مادر در گذراندن وقت با کودکان و بزرگ شدن آن‌ها نقشی اساسی دارد. در ادامه به مقایسه مزایای تولد نوزاد در کشور کانادا و آمریکا و چگونگی حمایت آن‌ها از تازه مادرها خواهیم پرداخت.
 
مزایای تولد نوزاد در کانادا
اگر قصد دارید پس از خرید بلیط هواپیما کانادا فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورید باید بدانید که کانادا به تازه مادرها اجازه مرخصی می‌دهد و بسیاری از کارمندها می‌توانند از فوایدی که برای تازه مادرها و والدین در نظر گرفته شده است بهره‌مند شوند. بین ۷۱ تا ۵۲ هفته زمان برای والدین در نظر گرفته شده است.
 در این مدت یکی از والدین می‌تواند برای حدود ۱۵ هفته درخواست بیمه داشته باشد. بطور کلی از کل هفته‌ها بیمه‌ها ۵۵ درصد می‌باشند ولی حداکثر واریزی در هفته ۴۸۵ دلار است. علاوه بر این والدین در صورت تمایل می‌توانند وقتی را میان خود تقسیم کنند که موضوع قابل توجهی برای خریداران بلیط هواپیما خارجی محسوب می‌شود.
 
مزایای تولد نوزاد در آمریکا
از طرفی دیگر با وجود آنکه همسایه شمالی آمریکا دارای قانونی یکپارچه وابسته به زایمان و به نفع والدین می‌باشد، این کشور جدیدا به هیچ یک از منابع وابسته به زایمان تعهدی ندارد و این موضوع ممکن است باعث نگرانی بسیاری از خریداران بلیط هواپیما آمریکا گردد. اما باید بگوییم که خانواده‌ها اجازه دارند طبق قرارداد مرخصی پزشکی به مدت دو هفته برای بیماری‌های سخت و یا تولد نوزاد کار خود را ترک کنند اما در این مدت حقوقی به آن‌ها داده نمی‌شود و مرخصی بدون حقوق به حساب می‌آید.
در واقع این ۱۲ هفته مرخصی بدون حقوق تنها وابسته به زایمان نبوده و می‌توان از آن در قراردادهای مرخصی پزشکی نیز استفاده کرد. خریداران بلیط هواپیما آمریکا باید بدانند که قرارداد مرخصی پزشکی به کارخانه‌های کوچک کمتر از ۵۰ نفر تعلق نمی‌گیرد. برخی از ایالات آمریکا نظیر کالیفرنیا و نیوجرسی فعالیت‌های وابسته به زایمان را شامل بیمه از کارافتادگی می‌دانند و در واقع این انتخاب‌ها فقط به تصمیم هر ایالت بستگی دارد.
 

 
افرادی که پس از خرید بلیط هواپیما کانادا و بلیط هواپیما آمریکا به این کشورها سفر کرده‌اند کاملا متوجه این موضوع شده‌اند که برخی از خدمات عالی تنها در دسترس مردمان این دو کشور است. این خدمات عالی شامل سلامت و دانشگاه می‌شود و همین موضوع باعث فروش بالای بلیط هواپیما خارجی این دو کشور شده است. آمریکا توانسته با ۸۲۳۳ دلار، رتبه ۱ را برای گران‌ترین سرانه سلامت به خود اختصاص دهد.
 از طرفی دیگر کانادا در سرانه سلامت ۴۴۴۵ دلار ارزان‌تر از آمریکا بوده و با حدود ۳۷۰۰ دلار در رتبه ۶ جهانی قرار گرفته است. طبق تحقیقات بدست آمده در سال ۲۰۱۲، حدود ۷ درصد از درآمد خالص آمریکایی‌ها صرف سلامت می‌شود در حالیکه این عدد برای کانادایی‌ها حدود ۱۱ درصد می‌باشد.
یکی دیگر از پرهزینه‌ترین امور زندگی هر فردی دانشگاه است. دانشجویان باید برای شرکت در دانشگاه‌ها ده‌ها هزار دلار هزینه کنند. موضوع مهمی که خریداران بلیط هواپیما آمریکا باید بدانند این است که هزینه تحصیل برای آمریکایی‌ها بسیار گران است. در واقع برای گرفتن مدرک لیسانس در آمریکا و در یک کالج عمومی باید بطور میانگین مبلغی در حدود ۳۷۶۰۰ دلار را پرداخت کرد، این هزینه در مدارس خصوصی به ۱۶۰۰۰۰ دلار می‌رسد.
اما اگر قصد دارید پس از خرید بلیط هواپیما کانادا در این کشور به تحصیلات خود ادامه دهید میانگین هزینه‌های شما برای گرفتن مدرک لیسانس از ۸۰۰۰ دلار آغاز می‌شود و تا حدود ۲۶۰۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. برای گرفتن پرهزینه‌ترین مدرک لیسانس در کانادا باید چیزی در حدود ۵۰۰۰۰ دلار هزینه کرد که این مبلغ حدودا یک سوم هزینه‌ای است که باید برای گرفتن مدرک در دانشگاه‌هاروارد پرداخت کرد.
 
مقایسه میانگین درآمدها در کشورهای کانادا و آمریکا
میزان درآمد برای هر مهاجری بسیار مهم بوده و امری ضروری برای ادامه زندگی در کشوری جدید به حساب می‌آید. اگر شما نیز یکی از خریداران بلیط هواپیما خارجی هستید باید بدانید که میانگین درآمد یک کانادایی و یک آمریکایی با هم برابر است. یک فرد کانادایی در ماه در حدود ۳۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کند که سالیانه حدود ۳۶۰۰۰ دلار می‌شود. یک آمریکایی در ماه کمی کمتر و در حدود ۲۹۴۲ دلار حقوق می‌گیرد که سالانه ۳۵۳۰۰ دلار می‌شود.
به نظر می‌رسد تفاوت اصلی در هزینه‌های زندگی است نه میزان حقوق دریافتی، زیرا با وجود اینکه هر دو کشور دارای درآمد سالیانه برابری هستند اما فاصله زیادی در میزان خرج کردن آن‌ها وجود دارد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز یک شهر معمولی در کانادا نزدیک به ۹۰۷ دلار می‌باشد اما برای اجاره چنین خانه‌ای در آمریکا باید تنها ۸۷۸ دلار پرداخت کرد و این اختلاف ۲۹ دلاری در یک سال ۳۵۰ دلار هزینه بیشتر را برای ساکنان کانادایی به همراه دارد.



در واقع اگر یک پنجم از سال را از کار خود فاصله بگیرید چیزی در حدود ۱۷۰۰ دلار برای هزینه آپارتمان خود ضرر کرده‌اید.
در مورد غذا باید به خریداران بلیط هواپیما کانادا بگوییم که خورد و خوراک در این کشور بسیار گران است. برای مثال خرید یک کیلو مرغ در آمریکا ۶.۵ دلار و در کانادا ۱۱ دلار هزینه برمی‌دارد. بطورکلی برای سه وعده غذای عادی دونفره در کانادا باید مبلغ ۶۰ دلار پرداخت کرد که این رقم در آمریکا حدود ۴۴ دلار می‌باشد و همین موضوع دلیل محبوبیت بلیط هواپیما آمریکا است.
در پایان، هزینه لباس و پوشش نیز در کانادا بسیار بیشتر از آمریکا است. قیمت یک شلوار جین در کانادا ۵۵ دلار و در آمریکا ۴۰ دلار می‌باشد.
با یک جمع‌بندی کلی درمورد موضوعات گفته شده بطور قطع می‌توان گفت که هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار بالاتر از آمریکا بوده و این دو کشور در حدود ۷۰۰ دلار در هزینه‌ها اختلاف دارند. در نتیجه باید به خریداران بلیط هواپیما خارجی بگوییم که زندگی در آمریکا ارزان‌تر از کانادا است.
 
گرفتن تصمیم نهایی برای زندگی در آمریکا یا کانادا
همانطور که خریداران بلیط هواپیما کانادا تا کنون متوجه شده‌اند در این کشور امکانات اجتماعی بهتری نظیر سلامت و مرخصی زایمان را می‌توان دریافت کرد. هر دو کشور دارای درآمد سالیانه یکسانی هستند اما هزینه‌های زندگی در آمریکا کمتر از کانادا است، در حالیکه کانادا هزینه کمتری را برای امکانات زندگی می‌خواهد.
آمریکایی‌های برای مخارج روزانه خود، خوراک و مسکن هزینه کمتری را می‌پردازند. در پایان انتخاب بهترین کشور برای زندگی کاملا به شما و شرایط زندگیتان بستگی دارد. اگر شما سالم زندگی می‌کنید و دارای فعالیت کافی در زندگی هستید و برنامه‌ای برای بچه‌دار شدن ندارید آمریکا بهترین انتخاب برای شماست، اما اگر قصد دارید بچه‌های زیادی داشته باشید و برای مدرسه آن‌ها نیاز به کمک دارید کانادا مکان مناسب‌تری برای شما است.
 شما باید با توجه به چیزی که می‌خواهید بلیط هواپیما خارجی را انتخاب کنید و این انتخاب باید بر اساس ارزش‌های شما صورت گیرد و بطور کامل وابسته به زندگی حال و آینده شما می‌باشد.
 منبع: بلیط هواپیما خارجی