به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۱۹۶۳۳۸

نمایندگان «طالبان» در دوحه «لذت» می‌برند!

نمایندگان «طالبان» در دوحه «لذت» می‌برند!
گروه بین‌الملل: محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در سوئيس تصریح کرد: تمام جنگ‌ها باید از راه سیاسی خاتمه پیدا کنند و ما باید راه سیاسی برای این جنگ پیدا کنیم. خبر خوب این است که جنگجویان صفوف طالبان از جنگ خسته‌اند.
به گزارش "دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان"، وی در ادامه افزود: افرادی که در دوحه نشسته‌اند؛ همسر چهارم یا پنجم خود را می‌گیرند و از زندگی‌شان لذت می‌برند. آنها تبدیل به سرمایه‌گذاران شده‌اند!
غنی همچنین اظهار داشت: افغانستان فقیر نیست؛ بلکه یک کشور ثروتمند است و ما باید این ثروت را به‌خاطر مردم توسعه دهیم. رئیس‌جمهور افغانستان گفت: کماندوها و نیروهای ویژه ما دو برابر و نیروهای هوایی ما سه برابر شده‌اند. ما هشت شهرستان را از دست گروه طالبان آزاد کردیم. برای اولین‌بار 1000 عضو گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان تسلیم دولت شدند.
غنی ادامه داد: کاهش نیروهای خارجی هیچ تاثیر قابل توجهی بر ظرفیت نیروهایمان نخواهد داشت. ما از ایالات متحده و ناتو تعهد گرفته‌ایم که هیچ نیروی مستقر در افغانستان، علیه سایر کشورهای منطقه استفاده نشود.
وی تصریح کرد: خواست مردم افغانستان این است که شاهد پایان خشونت‌ها باشند. اگر طالبان آماده پایان‌دادن به خشونت‌ها باشد، جامعه افغانستان آماده ادغام آنها است. غنی اظهار داشت: امنیت ما بر عهده ایالات متحده نیست این وظیفه ما است. ما باید بتوانیم آینده و سرنوشت خود را تعیین کنیم. افغانستان 40 سال است که با پدیده خشونت مبارزه می کند