به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۱۹۶۳۳۹

AFC؛ ایران میزبان دور برگشت گروهی است

گروه ورزشی: بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تیم های ایرانی در دور گروهی لیگ قهرمانان تغییر کرد.
AFC؛ ایران میزبان دور برگشت گروهی است
به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز جلسه مهمی بین نمایندگان ایران و دبیرکل AFC درباره اتفاقات اخیر و بحث سلب امتیاز میزبانی از تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. پس از پایان این جلسه، مدیران ایرانی اعلام کردند یک پیروزی مهم به دست آورده اند و به جز دو بازی پلی آف تیم های استقلال و شهر خودرو، بقیه دیدارهای خانگی ایران در مرحله گروهی به میزبانی ورزشگاه های اختصاصی تیم ها انجام می شود.  با این حال، بعد از ظهر امروز انتشار بیانیه ای از سوی AFC این شائبه را به وجود آورد که خروجی جلسه چیزی غیر از صحبت های طرف ایرانی بوده باشد. در آن بیانیه مطابق خواسته های قبلی AFC اعلام شده بود بازی های دور رفت مرحله گروهی به عنوان دیدار های بیرون خانه برای ایران برگزار می شود تا زمان برای بررسی مسائل امنیتی درباره کشور ایران وجود داشته باشد و پس از آن درباره دور برگشت و میزبانی ایران تصمیم گیری شود.
 
 اما دقایقی پیش بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییر مهمی کرد و جمله پایانی این بیانیه که مهمترین نکته و ابهام آن برای فوتبال دوستان ایرانی بود، به چیزی مشابه صحبت های مدیران باشگاه های ایرانی پس از جلسه تبدیل شد. در پایان این بیانیه به جای صحبت از نگرانی های امنیتی و بررسی‌های احتمالی، گفته شده که بازی های خانگی تیم های ایرانی به هفته چهارم، پنجم و ششم مرحله گروهی منتقل می شود. مشابه این متن در ایمیلی که ابراهیم شکوری از آن رونمایی کرده نیز وجود دارد؛ آنجا هم به برگزاری دیدارهای خانگی نمایندگان ایران در هفته‌های چهارم، پنجم و ششم مرحله گروهی اشاره شده است.
 

بیانیه اولیه AFC که در انتهای آن به بررسی های امنیتی کشور ایران برای میزبانی در دور برگشت اشاره شده بود.
 گفتنی است، این دومین روز متوالی است که رسانه‌ها و اهالی فوتبال در ایران به دلیل اشتباهات سایت AFC دچار سردرگمی می شوند. دیروز هم محل بازی پلی آف شهرخودرو مقابل حریف بحرینی در یک قسمت از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا شهر مشهد و در بخش دیگری شهر شارجه امارات عنوان شده بود که باعث ایجاد شبهاتی شد.
 

بیانیه جدید و اصلاح شده، که تنها جمله آخر آن نسبت به نسخه قبلی تفاوت دارد و در آن عنوان شده تیم های ایرانی در دور برگشت مرحله گروهی میزبان خواهند بود.