به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۱۹۶۴۱۰

رسیدن به سیاره سرخ چقدر طول می‌کشد؟

گروه علمی: مریخ سیاره‌ای است که همواره توجه فضانوردان را برای سفر به خود جلب کرده‌است؛ حال رفتن به این سیاره با چه چالش‌هایی همراه خواهد بود؟
رسیدن به سیاره سرخ چقدر طول می‌کشد؟
به گزارش ایسکانیوز، فضا همواره برای بشر مکانی جذاب بوده با این‌حال اسرار منظومه شمسی هنوز کاملا درک نشده‌ است و چالش‌های بسیاری در مورد آن وجود دارد.دهه‌ها بعد از رسیدن انسان به ماه، هدف بعدی او مریخ بوده است. حال فاصله مریخ از زمین چقدر است و چرا ما هنوز به سیاره سرخ نرسیده‌ایم؟با وجود تلاش‌های مداوم ناسا، فرستادن انسان‌ها به سیاره سرخ تا همین اواخر مانند یک هدف دور از ذهن بوده است. به گفته آژانس فضایی، اکنون می‌توان انتظار داشت که انسان ظرف دو دهه آینده روی سطح مریخ فرود آید.رسیدن به سیاره به خودی خود یک شاهکار خواهد بود، زیرا بسته به چرخش سیاره در اطراف خورشید، مریخ بین 34 تا 250 میلیون مایل با زمین فاصله دارد. به گفته ناسا، به طور متوسط فاصله بین زمین و مریخ 140 میلیون مایل است.طبق اعلام وب سایت مرکز پرواز فضایی ناسا، اگر می‌خواهید بر اساس سرعت فعلی سفینه‌های فضایی به مریخ برسید تقریباً نه ماه طول می‌کشد. فضاپیمای بدون سرنشین از 128 تا 333 روز برای رسیدن به سیاره سرخ زمان لازم دارد.

علائم رودخانه های قدیمی از بین رفته در مریخ
به گفته «کرایگ پاتن» استاد فیزیک دانشگاه کالیفرنیا سفر با سوخت بیشتر این مدت را کوتاه می‌کند که انجام سفری این‌چنینی توصیه نمی‌شود.در حال حاضر، آژانس فضایی برای دستیابی به این ماموریت برنامه پنج مرحله‌ای را دنبال می‌کند و نتیجه احتمالی آن حداقل یک سفر رفت و بازگشتی سه ساله به این سیاره است.

چالش‌های دیگر فضانوردان در هنگام فرود به مریخ
سلامت فضانوردانی که به مریخ می‌روند به چندین دلیل برای دانشمندان و محققان یک چالش بزرگ است. به گفته «دوریت دونوویل» مدیر مؤسسه تحقیقاتی در زمینه بهداشت فضایی، اولین دلیل، طولانی بودن این سفر است.از آنجا که فضانوردان تقریباً سه سال از زمین دور هستند مشکلات مربوط به سلامتی ممکن است به یک چالش تبدیل شود و حتی کوچک‌ترین بیماری باعث نگرانی می‌شود. به عنوان مثال داشتن یک سنگ کلیه در فضا می‌تواند تهدید جدی برای زندگی باشد.محققان همچنین باید تأثیرات روانشناختی این سفر را در نظر بگیرند، زیرا فضانوردان برای مدت زمان طولانی خود را محدود به فضاهای کوچک می‌بینند. پس از رسیدن انسان به سطح این کره، نوع لباس فضانوردی او اهمیت دارد؛ زیرا دمای مریخ بسیار شدید است و در یک روز تا 170 درجه نیز تغییر خواهد کرد. هوای این سیاره علاوه بر داشتن دمای متوسط زیر صفر، به طور عمده از دی اکسید کربن تشکیل شده است.
برچسب ها: مریخ سیاره ناسا