به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۱۹۶۴۳۴

بازگشت فدرر در روز حذف چهره‌های شاخص

گروه ورزشی: تنیسور سرشناس سوئیسی از شکست مقابل جان میلمن فرار کرد اما دیگر شانس های قهرمانی نتوانستند حریفان خود را شکست دهند و با اپن استرالیا خداحافظی کرد.
بازگشت فدرر در روز حذف چهره‌های شاخص
به گزارش ایسنا، روز پنجم اپن استرالیا با چند شگفتی همراه شد و راجر فدرر توانست در یک رقابت تماشایی جان میلمن را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.آخرین دیدار اپن استرالیا در روز جمعه بیش از چهار ساعت طول کشید و در نهایت فدرر پیروز این رقابت شد. مرد شماره سه جهان ست نخست را با نتیجه ۶ بر ۴ برابر حریف استرالیایی اش واگذار کرد و در ست دوم به سختی توانست نتیجه را یک بر یک کند (۷ بر۶ پیروز شد). تنیسور سوئیسی ست سوم را با پیروزی ۶ بر ۴ پشت سر گذاشت تا یک قدم با صعود فاصله داشته باشد اما ست چهارم را با نتیجه مشابه واگذار کرد. برنده باید در ست پنجم مشخص می شد. فدرر در شروع این ست عصبی بود و چند امتیاز به خاطر سرو های خطا از دست داد. با این حال به تلاش خود ادامه داد و حتی در امتیاز ها از حریفش پیش افتاد. دو تنیسور ۶ بر ۶ برابر شدند. در آخرین گیم میلمن نتیجه را ۸ بر ۴ به نفع خود کرد و به پیروزی نزدیک شد اما فدرر ۶ امتیاز پیاپی کسب کرد و توانست برنده بازی لقب بگیرد.پیش از این دیدار استفانوس سیتسیپاس برابر میلوش رائونیچ قرار گرفت و ۳ بر صفر شکست خورد. مرد شماره شش جهان و یکی از بخت های قهرمانی ست اول را با نتیجه ۷ بر ۵ واگذار کرد و در ادامه ۶ بر ۴ شکست خورد. تلاش تنیسور یونانی برای جبران نتیجه فایده نداشت و در ست سوم هم ۷ بر ۶ مغلوب شد.
نواک جوکوویچ، مرد شماره دو جهان به راحتی یوشیهیتو نیشیکوری را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد‌. تنیسور صربستانی در ست اول ۶ بر ۳ پیروز شد و دو ست دیگر را با نتایج مشابه ۶ بر ۲ به نفع خود پایان داد‌.

در این روز روبرتو بائوتیستا، مرد شماره ۹ جهان هم حذف شد. تنیسور اسپانیایی در یک رقابت نزدیک ۳ بر ۲ شکست خورد. او با وجود پیروزی در ست نخست (۷ بر ۶) در دو ست دیگر مغلوب شد (۶ بر ۴ و ۶ بر صفر). در ادامه توانست با پیروزی ۷ بر ۵ بازی را مساوی کند اما در ست پنجم ۶ بر ۳ شکست خورد تا خداحافظی زود هنگامی از نخستین گرند اسلم سال داشته باشد.در ادامه مسابقات، دیگو شوارتسمن، مارتون فوکسوویچ، تنیس ساندرن و فابیو فونینی با پیروزی برابر حریفانشان به دور چهارم صعود کردند.در بخش بانوان با وجود پیروزی اشلی بارتی، دو تنیسور مطرح از این رقابت ها کنار رفتند. بانوی شماره یک جهان برابر یلنا ریباکینا قرار گرفت و ۲ بر صفر پیروز شد. تنیسور استرالیایی در ست نخست ۶ بر ۳ حریفش را شکست داد و ست دوم را با نتیجه ۶ بر ۲ پشت سر گذاشت.سرنا ویلیامز روز تلخی داشت و با شکست ۲ بر یک برابر وانگ کیانگ خیلی زود با نخستین گرند اسلم سال خداحافظی کرد. تنیسور آمریکایی در ست نخست ۶ بر ۴ مغلوب شد اما در ست دوم با پیروزی ۷ بر ۶ بازی را مساوی کرد. با این حال در ست سوم حریف چینی اش ۷ بر ۵ پیروز شد و به دور بعد صعود کرد.در این روز نائومی اوساکا هم با شکست ۲ بر صفر مقابل کوکو گاف تنیسور 15 ساله آمریکایی حذف شد تا نتواند از عنوان قهرمانی اش دفاع کند.سوفیا کنین، آلیسون ریسک، ماریا ساکاری و پترا ویتووا با پیروزی برابر حریفانشان به مرحله بعد صعود کردند.