به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۴ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۱۹۶۴۵۵

کرونا شاهراه چین را قرنطینه کرده است

گروه جامعه: دولتمردان چینی برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کرونا ووهان را قرنطینه کرده اند؛ این شهر با نام شاهراه چین شناخته می شود و بسته شدن آن سیستم حمل و نقل چین را مختل کرده است.
کرونا شاهراه چین را قرنطینه کرده است
به گزارش اس سی ام پی، شهر ووهان که با نام شاهراه چین شناخته شده است مرکز صنعت حمل و نقل چین است و ۱۱ میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند و به عبارتی از آن می توان به عنوان موتور اصلی رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان یاد کرد.حرکت وسایل حمل و نقل عمومی که شامل هواپیما، قطار و اتوبوس می شود از پنجشنبه صبح در این شهر ممنوع اعلام شده تا مانع از شیوع بیشتر بیماری کرونا شوند، بیماری که تا کنون ۱۷ نفر را در چین کشته و صدها نفر را مبتلا کرده است.این اولین باری است که پکن با وجود قرار گرفتن در فشار اقتصادی و رکود شهری را قرنطینه می کند و از همین جهت می توان به وسعت بیماری پی برد و در صورت ادامه پیدا کردن شیوع آن نه تنها اقتصاد چین متحمل ضررهای هنگفت خواهد شد بلکه اقتصاد جهانی نیز در خطر قرار می گیرد.

به نقل از اکونومیست، شیوع بیماری کرونا می تواند رشد تولید ناخالص داخلی چین را از ۰.۵ درصد تا ۱ درصد کاهش دهد و گسترش شیوع این بیماری منجر به افزایش هزینه های درمانی و بهداشتی خواهد شد و این اتفاق مانع ادامه پیدا کردن پروژه های زیر ساخت در چین خواهد شد.تاثیر این ویروس بر ووهان که شاهراه چین و قطب تولید خودرو و فولاد است اجتناب ناپذیر است. این شهر نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر سیاسی و تجاری بسیار حائز اهمیت است.رشد تولید ناخالص داخلی ووهان در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۷.۸ درصد بوده است و این مقدار ۱.۷ درصد بیشتر از میانگین رشد تولید ناخالص داخلی کل کشور در سال ۲۰۱۹ است.ارزش کل صادرات و واردات این شهر در سال گذشته ۳۵.۵ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۳.۷ درصد رشد کرده است . بیشتر از ۳۰۰ کمپانی از ۵۰۰ کمپانی برتر دنیا در این شهر شعبه دارند و هزینه هایی توسط دولت چین برای تامین زیر ساخت های ارتباطی و مدرن در این شهر پرداخت شده است که بتوانند ووهان را به مرکز تکنولوژی چین تبدیل کنند.
پیش بینی می شده است که طی تعطیلات سال نو نزدیک به ۱۵ میلیون نفر از وسایل حمل و نقل ووهان استفاده کنند و متوقف کردن این وسایل نه تنها شهروندان ووهان بلکه تمام شهروندان را درگیر خواهد کرد.