به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۹۶۵۴۰
49 درصد آمریکایی‌ها مخالف برکناری ترامپ و 46 درصد موافق عزل او هستند

%60 آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی ترامپ راضی‌اند

گروه بین‌الملل: یک نظرسنجی جدید حاکی از ثبت درصدی نسبتا برابر در خصوص حامیان و مخالفان برکناری دونالد ترامپ توسط مجلس سنا در آمریکا است؛ 49 درصد آمریکایی‌ها مخالف برکناری ترامپ و 46 درصد موافق عزل او هستند.
%60 آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی ترامپ راضی‌اند
این نظرسنجی انجام شده از سوی واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز در حالی محبوبیت 44 درصدی را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ثبت کرده که در نظرسنجی قبلی انجام شده از سوی این رسانه‌ها در اواخر اکتبر، محبوبیت او معادل 38 درصد بود.در نظرسنجی مذکور اکثریتی معادل 56 درصد عملکرد ترامپ را در حوزه اقتصاد تایید کرده‌اند که معادل یک افزایش 10 درصدی نسبت به نتیجه نظرسنجی مربوط به ماه سپتامبر و بالاترین درصد تاییدی است که تا کنون در این حوزه برای او از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش تا کنون ثبت شده است. از سویی دیگر 39 درصد آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی نحوه مدیریت موضوع استیضاح از سوی دونالد ترامپ را تایید کرده‌اند در حالی که 50 درصد با آن مخالفت کردند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که افزایش حمایت‌ها از او به ویژه از جانب گروه‌های رای‌دهنده مرد و مستقل به او در گذر از فرآیند محاکمه برای استیضاحش در مجلس سنا کمک خواهد کرد. در عین حال محبوبیت 44 درصدی ثبت شده برای ترامپ در این نظرسنجی مشابه با نتیجه ثبت شده در دیگر نظرسنجی‌ها بوده هر چند که نظرسنجی‌های دیگر به نوعی ثابت ماندن میزان محبوبیت دونالد ترامپ را در مدت اخیر و یا افزایش خیلی کم این محبوبیت را ثبت کردند.

نظرسنجی واشنگتن پست‌ - ای‌بی‌سی‌نیوز که با روند محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا نیز تلاقی داشته مشخص کرده که 47 درصد مردم آمریکا معتقدند باید سناتورهای آمریکایی دونالد ترامپ را از ریاست جمهوری کنار بگذارند اما در مقابل 49 درصد با این امر مخالفت کردند. این درصد ثبت شده در این زمینه مشابه با نتیجه مربوط به نظرسنجی همین رسانه‌ها در ماه دسامبر است؛ در آن نظرسنجی 49 درصد از کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری حمایت کردند در حالی که 46 درصد با آن مخالفت کردند. در عین حال از هر 10 آمریکایی حدود هشت نفر می‌گویند نظر قاطعی درباره این مساله دارند به این شرح که 38 درصد قاطعانه از برکناری دونالد ترامپ موافقت کردند و 40 درصد نیز قاطعانه با آن مخالفت کردند. آمارهای مربوط به گرایشات حزبی نیز حاکی از حمایت‌ عمده دموکرات‌ها در این نظرسنجی از برکناری دونالد ترامپ و مخالفت عمده جمهوری‌خواهان با این برکناری بوده است به نحوی که از هر 10 دموکرات بیش از هشت تن از برکناری ترامپ حمایت کردند و از هر 10 جمهوری‌خواه بیش از هشت تن با آن مخالفت کردند.

در این نظرسنجی مستقلها به میزان کمی بیشتر با برکناری دونالد ترامپ مخالفت کردند تا موافقت و 42 درصد از این گروه از رای‌دهندگان گفتند که ترامپ باید برکنار شود اما 51 درصد با آن مخالفت کردند.در همین نظرسنجی 52 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند رای مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ را تایید می‌کنند، در حالی که 45 درصد آن را تایید نکردند. 66 درصد آمریکایی‌ها در این نظرسنجی‌ از این‌که سنا شاهدان بیشتری به فرآیند محاکه برای استیضاح دونالد ترامپ فرا بخواند حمایت کردند.اکثریت آمریکایی‌ها معادل 56 درصد هم گفتند به میزان زیاد یا تا حدی اطمینان دارند که فرآیند محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا نسبت به او منصف خواهد بود.در نظرسنجی مذکور میزان محبوبیت دونالد ترامپ در میان دو گروهی که می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در پیروزی او تعیین کننده باشند افزایش یافته است.

در میان گروه مستقل‌ها میزان محبوبیت دونالد ترامپ 47 درصد ثبت شده در حالی که در نظرسنجی ماه اکتبر این میزان 38 درصد بود و این گروه نسبت به عملکرد اقتصادی ترامپ هم نظر مثبت‌شان افزایش یافته و 60 درصد آنها این عملکرد دونالد ترامپ را تایید کردند در حالی که در نظرسنجی سپتامبر این میزان 46 درصد بود. یک گروه تعیین کننده دیگر مربوط به رای‌دهندگان مرد است که با اکثریت 57 درصدی عملکرد دونالد ترامپ را تایید کرده‌اند که نسبت به نظرسنجی ماه اکتبر افزایش 12 درصدی داشته است.از طرف دیگر اما در میان رای‌دهندگان زن تنها 33 درصد عملکرد ترامپ را تایید کردند که تغییر چندانی نسبت به نتیجه 31 درصدی در فصل پاییز نداشته است.نظرسنجی مذکور از طریق تلفن و از دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته با پرسش از 1004 بزرگسال آمریکایی انجام شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: دونالد ترامپ