به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۹۶۵۷۹

تب ویروس کرونا به بازار طلا سرایت کرد

گروه اقتصادی: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در حالی که طلا تلاش می‌کند مسیر حرکت مشخصی پیدا کند، خوش بینی قابل توجهی در میان کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت این فلز ارزشمند در معاملات هفته جاری وجود دارد.
تب ویروس کرونا به بازار طلا سرایت کرد
به گزارش یاهو فاینانس، تنها در چین که کانون شیوع بیماری بوده است دولت مرکزی و سازمان‌های جهانی مجبور به قرنطینه کردن نواحی آلوده و لغو ده ها هزار پرواز شده اند. انتظار می‌رود تنها در چین زندگی ۳۵ میلیون نفر کاملا مختل شده باشد. برخی از کشورهای همسایه چین نظیر کره جنوبی و استرالیا مشاهده موارد مشکوک به بیماری را تایید کرده اند و به دنبال اعلام فرانسه مبنی بر مشاهده سه مورد ابتلا به این ویروس، پای کرونا به اروپا نیز باز شده است.از زمان تشدید گسترش روند شیوع بیماری، بازارهای سهام در منطقه شرق آسیا با ریزش‌های زیادی مواجه شده اند و صف‌های فروش طولانی در بین معامله گران شکل گرفته است. با توجه به فرا رسیدن سال نو در چین و آغاز سفر میلیونی گردشگران به خارج برای گذراندن تعطیلات، نگرانی‌ها از اینکه روند شیوع بیماری از کنترل خارج شود به اوج خود رسیده است. روز گذشته مقامات شهر شیکاگو در آمریکا خبر از ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در این شهر را تایید کردند.برد لونکار، زیست شناس به یاهو فاینانس گفت: به نظرم دلیل فروش گسترده سهام توسط سهامداران این است که آن ها فکر نمی کنند اوضاع خیلی زود به حالت عادی بازگردد. با این حال باید به همه اطمینان خاطر دهیم که اوضاع آن‌قدر که مردم فکر می‌کنند خارج از کنترل نیست.

بسیاری از شرکت های بین المللی از جمله مک دونالد، فعالیت خود در برخی از استان های آلوده چین از جمله ایالت ووهان (ایالتی که نخستین مورد ابتلا به ویروس جدید از آن مخابره شد) را تعلیق کرده اند. حجم بالای تجارت چین با بقیه کشورها به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده جهان باعث شده است تا همه کشورها به حالت هشدار باش درآیند.
به نظر می‌رسد که پیامدهای افزایش هزینه های درمان، تعطیلی کسب و کارها، کاهش درآمدهای گردشگری کشورهای پذیرنده توریست های چینی، زیان شرکت های هواپیمایی و هتلداران و ریزش سهام شرکت ها دست کم در کوتاه مدت قابل توجه باشد. جی برایسون، کارشناس بازار در بانک " ولز فارگو" زیان اقتصاد جهانی از این بیماری در مقطع فعلی را ۴۰ میلیارد دلار  برآورد می کند و می گوید: در صورت مهار نشدن بیماری، ارقام بسیار از این فرا تر خواهد رفت.علاوه بر چین، ابتلا به این بیماری در هنگ‌کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و استرالیا نیز گزارش شده است و می‌تواند بر روی عملکرد اقتصاد این کشورها نیز تاثیر گذارد.