به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۹۶۶۰۵

قلب رباتیک در بدن انسان آزمایش می شود

گروه علمی: محققان مشغول توسعه یک قلب رباتیک هستند که تا ۸ سال دیگر در بدن انسان آزمایش می شود و نیاز به پیوند قلب را از بین می برد.
قلب رباتیک در بدن انسان آزمایش می شود
به گزارش دیلی میل، گروهی از محققان ادعا می کنند تا ۸ سال دیگر قلب رباتیکی ساخته می شود که نیاز به پیوند این عضو را از بین می برد.کارشناسان در هلند، کمبریج و لندن مشغول ساخت یک قلب نرم ربات هستند که می تواند خون را به سراسر بدن پمپاژ کند. آنها  قصد دارند نخستین نمونه این قلب را تا سه سال دیگر در بدن حیوانات و تا ۲۰۲۸ میلادی در بدن انسان پیوند بزنند.این یکی از چهار پروژه ای است که نامزد دریافت جایزه ای ۳۰ میلیون پوندی است که درمان بیماری های قلبی را دگرگون می کند. بهترین محققان کاردیو واسکولار سراسر جهان از جمله کارشناسانی از آکسفورد، امپریال کالج لندن، هاروارد و شفیلد برای دریافت این جایزه  با یکدیگر رقابت می کنند.
پروژه های دیگر در کنار قلب رباتیک عبارتند از واکسنی برای بیماری های قلبی، درمان ژنتیکی برای اختلالات قلبی و جدیدترین نسل فناوری های پوشیدنی که حملات و سکته ای قلبی را قبل از وقوع پیش بینی می کند. بنیاد قلب انگلیس که این چالش ۳۰ میلیون پوندی را اجرا می کند، تاکنون ۷۵ درخواست از تیم های مختلف در ۴۰ کشور جهان دریافت کرده اند.تاکنون ۴ فینالیست برتر این مسابقه ۵۰ هزار پوند دریافت کرده اند تا ایده های خود را در ۶ ماه آتی توسعه دهند. پس از این مدت برنده نهایی جایزه در تابستان امسال مشخص می شود.رهبر پروژه هیبرید قلبی(قلب رباتیک) دانشگاه آمستردام  است. در این پروژه از مواد سنتزی رباتیک استفاده شده که انقباض های قلب را تقلید می کند. روی این مواد سنتزی لایه ای از سلول های انسانی در آزمایشگاهی پوشیده می شود تا سیستم ایمنی بدن این دستگاه را قبول کند و نسبت به آن واکنش منفی نشان ندهد. دستگاه مذکور انرژی خود را از یک باتری بی سیم دریافت می کند. باتری را می توان در کت یا جلیقه ای نصب کرد. چنین دستگاهی جان صدها نفر را نجات می دهد .