به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۱۹۶۶۵۳

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

گروه اقتصادی: بازار سکه و ارز نخستین شنبه بهمن‌ماه را در شرایطی آغاز کرد که قیمت سکه طرح جدید اندکی کاهش داشت و فاصله قیمت خرید و فروش ارز نیز زیاد شد.
جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۰۲ هزار و۵۶۰ تومان قیمت دارد.امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۹۲۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان است.همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۵۷۲ دلار رسیده است.

فاصله قیمت خرید و فروش ارز زیاد شد
ارز ابتدای هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد و از سوی دیگر فاصله خرید و فروش دلار و یورو از سوی صرافی‌ها افزایش یافت؛ به گونه‌ای که این نرخ که هر روز به طور متوسط ۱۰۰ تومان بود امروز ۲۰۰ تومان شد.در بازار امروز(شنبه) قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی و همچنین نرخ خرید از سوی بانک‌ها مقداری نسبت به آخرین روز هفته گذشته افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هر دلار را ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان می‌خرند و ۱۳ هزار و ۳۵۰ تومان می‌فروشند که این قیمت نسبت به پنج‌شنبه گذشته ۲۵۰ تومان افزایش یافته است.

همچنین نرخ خرید و فروش یورو در این صرافی‌ها به ترتیب ۱۴ هزار و ۶۵۰ و ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شده است که نسبت به نرخ قبلی بازار ۲۵۰ تومان در نرخ خرید و ۳۵۰ تومان در فروش افزایش قیمت مشاهده می‌شود.امروز بانک‌ها هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۶۰ تومان می‌خرند که نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته ۲۴۰ تومان افزایش یافته است. همچنین امروز بانک‌ها هر یورو را از متقاضیان ۱۴ هزار و ۱۹۳ تومان می‌خرند که نسبت به روز پنج‌شنبه حدود ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.ارز مسافرتی نیز با احتساب کارمزد نزدیک به ۱۵ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
مرجع : ایسنا